Täältä saa äänen Pulkkisen Totta, kun Ilosen talon olen lukenut.
Minua kiinnostaa myös lukupiiri. Kaikenlaisia kirjoja tulee luettua, tosin fantasia on jäänyt vähän vähemmälle. Pulkkisen Totta en ole lukenut ja eikös siitä ole elokuva tulossa?
Totta täällä lukematta vielä.
Voihan sen pikasesti kerrata jos on lukenu… Pääsee ikään kuin helpommalla… Oon lukenu melkein kaikki ehdotetut
No jospa valitaan kuitenkin se Totta-kirja ettei mene liian monimutkaiseksi? Joissakin oikeissa kerhoissa/lukupiireissähän valitaan kuukaudeksi useampikin kirja.
Onkelin luen viikonloppuna…eilen illalla aloitin Jääskeläisen Harjukaupungin salakäytävät ja huomasin joutuneeni ihan yllättävään imuun…olisinpa valinnut tämän kirjan…mutta jospa en ryhdy nyt ihan tuuliviiriksi näiden valintojen kanssa En odottanut pitäväni kirjasta, mutta täältä saamani suosituksen perusteella lainasin, kun pari muuta listallani ollutta kirjaa ei löytynyt kirjastosta. Olen lukenut vasta 100 sivua, mutta kertomus lähti mukavasti heti käyntiin. Kirjamaailmasta on aina mukava lukea…ja henkilöt on ihanan arkisia ja kiinnostavia.
Löytyykös täältä muita Janet Evanovichin kirjoista tykkääviä, ja palkkionmetsästäjä Stephanie Plumin ihailijoita? Suosittelen lämpimästi, jos tykkää huumorilla höystetystä jännityksestä:)
Luin eilen tuon Harjukaupungin salakäytävät loppuun ja aloitin Iloisen talon…jonka sain tänä aamuna päätökseen. Hyviä kirjoja olivat. Onkelin kirjassa on tragediaa ja ankeita kohtaloita, mutta niin koomisessa valossa kerrottuja, että piti nauraa ääneen lukiessa …en oikeastaan ikinä naura ääneen lukiessa vaikka kuinka teksti huvittaisi. Tänään ehdin nyt vielä lukea ehkä tunnin verran. Aloitan ensimmäisen Enni Mustoseni ikinä. En ole tainnut lukea koskaan näin selkeästi naisille suunnattua kirjallisuutta (tyttökirjoja kylläkin)…saa nähdä mitä tykkään.
Onko muuten kukaan mukana siinä lukupiirissä jos luetaan se ‘Totta’-kirja? Vai karkoittiko kirjavalinta kaikki lukupiiri-ehdokkaat? Kertokaas suoraan vaan. Kirjoja kyllä löytyy mistä valita, jos ko. kirja ei herätä suurta kiinnostusta.
Sopii mulle. En muista mitä siitä olisin kuullut, mutta hyppy tuntemattomaan - why not
Sopii
Tottakai sopii
Totta sopii
Olen tilannut kirjastosta kirjan, on vain ruotsinkielisenä “sanningen”, mutta eihän se mitään haittaa millä kielellä sen lukee. Voi kestää vähän aikaa ennen kuin saan sen käsiini.
Meidän kirjastossa on tässä jokin aika sitten järjestetty dekkarit omalle alueelleen. Ennen olivat kaunokirjallisuuden joukossa.
Kyllä dekkarit on melki aina omassa hyllyssään. Itseasiassa tuo luokittelun vaihtelu kirjastossa juuri puhututti ukon kanssa viime kirjastoreissulla. Ottaa meinaan pannuun, ettei voi olla yhtenäistä luokittelua joka pätisi suurimmassa osassa kirjastoja. Nyt täällä Joensuussa pyöritään ihan hukassa hyllyjen välissä, ja meinasin lähteä ilman yhtä kirjaa siksi, etten tiennyt, että sille oli oma kategoriansa…onneksi tarkistin sijainnin koneelta. Joensuussa on omat hyllynsä jopa eräkirjoille…eli jos kirja kertoo metsässä vaeltelusta niin se on eräkirjallisuudessa…ja siis ei luonto ja metsästysoppaat tms. vaan ihan kertomakirjallisuutta…heti jännityskirjallisuuden viereisessä hyllyssä…ei siis tietokirjoissa. En ole ennen nähnyt ko. kategoriaa. Joissain kirjastoissa kaunokirjallisuus pilkotaan useisiin ryhmiin…jännitys, kauhu, elämänkerrat, sotakirjat jne mutta myös naisten hömppällä voi olla oma hyllynsä ‘viihde’ tai muulla nimellä. Vaikka pääkaupunkiseudulla on yhteinen kirjastoyhtymä, niin EDES esim Espoolla ja Helsingillä ei oo samaa kategorisointia ja luokkien numerointikin niillä vänkyröillä on ihan eri.
On siinä pää pyörällä kun joskus kirja on proosassa, joskus sotakirjallisuudessa…joillakin kirjastoilla on vain jännitys-luokka…toisilla taas jännitys, rikos ja kauhu erikseen. Fantasia ja scifi on välillä erikseen, välillä sekoitettu kauhun ja jännityksen kanssa…tai laitettu nuorten kirjoihin. Onneksi sentään nykyisin on tuo nopea tietokonehaku…ettei tarvi joka kirjan luokkaa jostakin kortistosta plarata.
…eikä edes viipyä kirjastossa pitkään, jos ei tahdo, kun voi kotona helmetistä etukäteen tarkistaa, mikä mitäkin missäkin on (lappu täytyy kyllä sitten ottaa mukaan, kun muuten ei muista:-))
Meillä on kirjastossa koneet asiakkaille josta voi kirjaa hakea.
Juu Helmetistä yleensä katonkin onko mun haluamia kirjoja paikalla ja missä hyllyssä…ja sieltä näkee myös mihin kirjastoon kantsii mennä, että saisi kaikki haluamansa kirjat tai suurimman osan niistä. Mulla kun on aika lyhyt/nopea matka aika moneenkin kirjastoon. Helmetissä vaan tulee varailtua joskus älyttömästi kirjoja…yleensähän niitä tiputtelee sitten haettavaksi tasaisesti, mutta viikko sitten kirjastoreissulla luulin hakevani paria varaamaani kirjaa ja paikalle olikin tupsahtanut jonosta 10!! Onneksi löytyi kauppakangaskassi käsilaukusta…en ois saanu kannettua muuten kotiin.
Puutarhakirjoistakin vois jutella. Eva Robildin hieno kirja Perennat kotipuutarhassa on nyt suomeksi. Kauniisti kuvitettu, antaa vinkkejä erilaisten perennaryhmien perustamiseen sekä tietoa eri lajikkeiden yhteensopivuudesta. Selkeät mallipiirrokset istutusryhmistä ja esimerkkipuutarhat tukevat omaa suunnittelua ja inspiroivat ideoimaan omien suosikkien lisäksi myös uusien komistusten parissa - halusitpa yksivärisen, keväällä kukkivan tai syksyisen perennapenkin. Anjan hieno puutarha Göteborgissa on mukana kirjassa.
Juu puutarhakirjoillehan on ihan oma keskustelunsakin tässä Kirjat ja lehdet-otsikon alla Yritin eilen lisätä keskusteluun kuvaa omasta puutarhakirjastostani, mutta ei onnistunut. Parempi niin…sillä otan paremman kuvan kun kotiin pääsen, sillä sain lahjaksi uuden puutarhakirjan …hihii
Tuli se Nälkäpeli sitten lukaistua. Ymmärrän nyt suosion. Se on otteessaan pitävä, muttei kuitenkaan häirinnyt mun huushollinhoitoani suurissa määrin, sen voi siis välillä laskea käsistään, juonen kulku kun ei mitenkään yllättävä ole. Jotenkin se oli paljon kiltimpi kirja kuin aiheesta odotin.