Bacopa on ainakin vanha nimi.
Apuaa...ostin yksittäisiä Lumihiutaleen taimia ja istutin ulos puiseen kukkalaatikkoon. Nyt ainakin yksi näistä taimista "lötköttää" ja osa lehdistä on käpristynyt ja muuttunut ruskeiksi (+useassa lehdessä on ruskeat reunat). Mikä on hätänä? Ovatko paleltuneet? Ovat olleet yötkin ulkona harsojen alla.
Olet kastellut liikaa?
Auts…olisko niin? Siis voi hyvinkin olla, ahkerasti olen kyllä kastellut. Sellaisena vähän kosteana pitänyt mullan, en mitenkään märkänä. Mitenkäs niitä kuuluisi kastella?
Se ei siedä yhtään kertaa ylikastelua. Täytyy kuivahtaa välillä. Kokeile sormella vähän syvemmältä mullasta aina ennen kastelua.
Kiitos neuvosta! Pitää hillitä kasteluintoa Onkohan tuo taimi nyt menetetty?
Paha sanoa.
Vaaleanpunainen lumihiutale kukassa.
Tämmöinen on tämän kesän lumihiutaleistutus, kaverina ahkeraliisoja. Ja samalla kuuluu historian havinaa, koskapa tämä on eka tänne laittamani kuva-HIH!
Nappasin juuri kuvan parista lumihiutale-amppelistani,nää on aika ravinnesyöppöjä mielestäni ja kastelun suhteen aika kranttuja.
Ja kauniita.
Tänään otettu kuva lumihiutaleista. Vielä kukitaan ihan täydessä loistossaan.
minun lumihiutaleet aloittivat uuden kukinnan.kuva on otettu 3.11
Ootko suojannut nuo pakkaselta? Makeita ovat!
meillä on ollut vain muutama pakkasyö ja olen nostanut ne ulkorakennukseen.
Olipas todella kaunis iesterin lumihiutale.
Ensimmäisissä pistokkaissa juuret.
Sain kuusi juurtunutta pistokasta siirrettyä omiin purkkeihin. Niitä kun ahkerasti latvoisi olisi keväällä parisataa tainta.
On se hyvä että edes kesällä on lumihiutaleita…
Niin on!