Paleltui tuokin maanpäällisiltä osin. Tässä lehti.
Kiitos, käyn vertailemassa.
Mikähän tätä vaivaa? Syksyllä kun tän istutin niin jäi liian pintaan. Lähti tosi myöhään kasvuun ja on nyt tämmönen… Josko sitä tuosta kuvasta ees löytää
Ei ihan vastaa mun odotuksia valkoisena kukkivasta isosta rotjakkeesta 

Minä syytän kesää. Mun kaikki kärhöt lähtivät tosi myöhään ja näyttävät nyt surkean pieniltä rimpuloilta.
Samaa mieltä kuin nanikka. Uudemmat kärhöt mullakin on ihan surkeita , kukkia muutama tai ei ollenkaan. Lumikärhösi Miikos kyllä tuosta komistuu, kun kunnolla juurtuu. Ja vinkki, jos istutat toisen siihen viereen, niin jops saat rotjakkeen. 
Mulla on nyt kaksi "halvalla saatua" lumikärhöä melkein vierekkäin, ja auta armias jos ei noista tule rotjaketta ja pergolanpeittoa, niin sitten lakkaan yrittämästä, sen verran montaa lajia köynnöstä siinä jo on, että edes jonkun pitäisi kasvaa.
Lumikärhö siellä ja lumikärhö täällä, myös ruusun alla tuoksumataran seurassa.
Tämä vaan jaksaa kukkia.
onks kukkaan oulun seudulla saanu menestymään lumikärhöä talven yli? tulin ostaneeksi itselleni semmosen ja nyt huomaan ettei se täällä välttämättä menestykään. eteläiselle etupihalle ajattelin sen istuttaa, kunhan keksin millaisen tuen varaan sen laittaisin.
Entä jos istuttaisit sen syvään, noin 50 cm?
jaksaakohan se nousta niin syvältä?
Mulla alpina plena noin syvällä ja kasvaa
noin täytyy sitten tehdä, upottaa oikein syvään kuoppaan. toivottavasti viihtyy täällä.
Onko muilla jo lumikärhö noussut. Mä katkoin oksia vähän kerrallaan, siihen saakka, että nyt on 5 senttiä vaan jälellä, kuolleelta näyttää. Meniköhän se nyt. Kolme talvea kesti. NYYH !
Tulla, meillä on noin vajaa puolimetrinen, leikkasin sen keväämmällä poikki maata myöden ja innostui kasvamaan.
Anna kunnolla vettä ja uutta multaa, se ainakin tepsi meillä ![]()
Minä myös ihmettelen, olenko saanut lumikärhön tapettua… Ei mitään elonmerkkiä, viime kesänä istutettu taimi pihlajan juurella…
Laitoin kaksi taimea viimekesänä ja vain toisesta näkyy maanrajassa ihan pikkuisen vihreää.
Ja meillä yksi kolmesta aivan hengetön, runko jo lähes ranteen paksuinen. En olisi arvannut sen enää pienistä hermostuvan, vaan elottomalta raukka näyttää.
Minun suosikkini, Paul Farges, ei osoita mitään elonmerkkiä! Viime kesänä verhoili kauniisti koko grillikodan toisen puolen…
Kesäkuun alussa päätin julistaa kuolleeksi jos ei mitään näy…
Mun lumikärhöni kuoli toissa talvena… en ole vieläkään kaivanut juurakkoa ylös, enkä jaksanut hankkia uutta. Siellä on varmaan mahtava juurakko, se oli monta vuotta vanha ja viimeisinä vuosinaan kasvoi älyttömäksi pöheiköksi joka kesä. Mutta sitten liian kylmä talvi vei.