Lumikki, Sanguinaria canadense

Kerrattukukkainen lumikki

Mikäs kaunotar se täältä löytyikään!!!

Tosi hieno :slight_smile: Minulle ainakin täysin tuntematon kaunotar

Lumikki "perusmallina"

Tämmöinen pieni söpöläinen lähettää kibulle terkkuja.

Taas uusi, ihana tuttavuus!

kiitos terkuista, hänhän näyttää viihtyvän hyvin, emo otti nokkiinsa ja tekaisi vain yhden kukan

Tuo kasvi on niin viehko, että sanoja en löydä. Jostain syystä en ole mistään onnistunut saamaan.
Onnistuuko siemenistä?

Onnistuu siemenistä, mutta siemenet täytyy kylvää heti niiden kypsyttyä. Siemenet menettävät itävyytensä nopeasti. Tämä kasvusto on siemenistä kasvatettu. Kuva otettu tänään ja meillähän kakki on vielä pientä etelään verrattuna. Kovasti on kasvusto kuitenkin laajentunut ja kukkia tulenee jo aika paljon.

Olen laittanut tuohon aikaisemmin kuvan lumikeista, kun ovat vasta maasta nousemassa. Tällaisia valkoisia ihanuuksia niistä sitten on kasvanut.

Vielä kukan poseeraus lähikuvassa.

Ihastelin näitä lumikkeja perjantaina Vakka-Taimessa. Komeasti kukkivat. Aivan ihastuttava kukka :slight_smile:

Peukaloinen, sulla on ihana lumikkipenkki,. Itselläni on yksi lumikki, joka kukki yhden kukan tänä keväänä eka kerran ja paras kukinta osui tietty tuon Viron matkan ajaksi. Niin, miten tuo lumikki leviää, vai pitäiskö olla useita lumikkeja vieretysten, että saisi tuollaisen maton ?

Näkyy porhaltavan juurien avulla nopeasti eteenpäin…

kiitos tedosta, toivottavasti porhaltaa vaikka neliöiden alalle.

Viime kesänä mun lumikistani ei näkynyt suortuvaakaan, mutta nyt se on taas herännyt, puolen metrin päässä alkuperäisestä istutuspaikasta. Ei kukkinut kumminkaan.

Ilonaihe: Lumikki, kerrottuna, kas tässä:

Ihana

Laitanpa kuvan miten viehättävä lehdistö lumikilla on tähän aikaan. Kuvattu purkissaan, mutta nyt jo oikealla paikallaan.

Kaunis! (meni hankinta listalle)