muutama lumikki enemmän kuin viime vuonna
Joko ne sulla kukkii?
Eilen alkoivat
Jestas, mulla on vain kaksi noussut ylös. Asut jossain banaanirannikolla.
Ensi kertaa kukkivat täällä (kiitos Nopsikselle:)
Miusta tämän lehdet ovat kauniimmat kuin kukat. Toisin olisi, jos löytyisi kerrattu jostain.
Hienot lehdet ! Kestääkö nuo koko kesän, vai häviääkö ne ?
Mulla ei ole itänyt siemenet, muistelen että sinä lähetit niitä ?!
Muistaakseni lehdet kestävät syksyyn asti.
Mahtaako teillä jollain olla kuvaa lumikin siementaimista? Puskan vierestä löytyi eilen soman näköisiä pieniä taimia. Lehdet olivat vähän kuin sydämet, ja ihan lumikin lehtien väriset. En tietysti itse innoissani tajunnut ottaa niistä kuvaa jotta olisin voinut sen tähän laittaa. Ja onkohan jollain kokemusta siitä, että pitäisikö ne nyt mahdollisimman pieninä ottaa ruukkuun siirtämistä varten - mitä lumikki ylipäänsä tykkää siirtelystä? Kasvi on vielä aika tuore eikä omia kokemuksia juuri ole.
Nopsis suositteli pikkutaimien talvehdittamistakin ekana vuonna purkissa maahan upotettuna. Joten laittaisin pikkutaimet purkkiin.
Siemenet saattavat itää vasta kahden talven jälkeen.
No sitten purkkiin vain. Taidan laittaa puolet purkkeihin ja puolet jättää maahan. Paikka on vähän kohotettu maanpinnasta, joten ehkä kantsii kokeilla maassakin. Olisi kivaa jos tätä kaunotarta olisi vähän enemmänkin tuolla pihalla ja jaettavaksikin asti. Kiitokset kommenteista.
Kyllä tuo lumikki on ihana. Türin reissulla piti se ostaa mutta myyjällä oli vain tyhjä laatikko ja sanoi että ensi vuonna on. Varmaan se pitää sitten hakea.
Pikakysymys: Laitoin aarteeni, kerrotun lumikin maahan tänään. Se sai kasvaa oikein neljä tuntia, ennenkuin nuorimies 2v seisoi sen päällä ja katkaisi molemmat lehdet. Aaargh .
Säilyykö sen juuret ja kannattaako koittaa juurruttaa lehtiä?
muoks. Testing, lehdet on nyt vesilasissa. Pianhan tuo juurruttaminen on koitettu.
Eiköhän se sieltä kasva, vaikka lehti katkesikin. Juurtuu varmaan ja itse asiassa, lumikkihan häipyy jo keskikesällä , eli lehdet lakastuvat kuitenkin Muista kastella kuitenkin ahkerasti. Lehtien juurtumisesta en tiiä.
Kiitos Viherpeukku. Kastelen juuria ahkerasti.
Viippu! En sinuna olisi huolissani. Lumikki kyllä kestää kovempaakin kohtelua. Minulla on lumikki ollut vuosikausia oman onnensa nojassa, en näet tiennyt kasvin olevan lumikki. Ihmettelin vain lehtiä ja sitten lopulta viime keväänä näin sen kukkivan. Minulla siemenet ovat itäneet vasta kahden talven jälkeen.
Viherpeukaloilta tullut lumikki. Toistaiseksi saa elää purkkielämää, kunnes löydän hänelle sopivan paikan.
Heh, lumikki kukoistaa vintillä kun kävin äsken katsomassa. Tuo yks lehti on auennut ja tuo toinen varsi on nuppu. Toivottavasti ei ehdi kukkia huomaamatta, kun en jouda hirveesti noita kyttäillä jatkossa.