Väittäisin, että ei vaihda. Meillä on keskellä pihaa valkoinen kookas lupiini, joka on jo monta vuotta pysynyt valkoisena. Kuoleehan lupiinikin joskus, ei se ikuinen ole. Toinen vieressä saa paremmat olot ja kasvaa komemmaksi kuin edellisenä vuonna.
No jo on! Kävin tuolla lenkillä, viimevuonna kasvanut lupiinipuska, sininen lupiinipuska, kasvaa nyt täysillä keltavalkosta lupiinia. Mihi tää maailma o menossa…
Meidän lupiinipöheikkö, olkoon,ei siinä mikään muukaan kasvais!
Hip, luppiini ittää! Vanha kuva, ovat hieman isompia jo.

Itävyys 70%
Itävyys 30-40% (en tiedä onko toi ei-aukinainen kuollut vai ei, se on aika veltto.
5 sakaraiset
4-s
Koulittu.
Vaaleanpunainen saa armon olla "peltopenkissä"… muut kiskotaan pois.
Mitäköhän kiinnostavaa tuolla vasemmalla on, kun annemamman lupiinit kaikki kurkkii sinne ;D
OT: Onko sun peltopenkissä myös raunioyrttiä tuo sininen tuolla takana?
Mulle tuli tänään mieliteko kaivaa meidän tiensivusta kokovalkoiset lupiinit kukkapenkkiin. Olivat tosi kauniita. Mutta ei tällä helteellä mitään kannata kaivaa. Eivät kai ole kovin monivuotisia? Tai ehkä pysyisivät monivuotisina hyvinkin, kun leikkaa kukkineet kukkavarret pois?? Siemenistähän sitten taas tuleekin, mitä väriä sattuu.
Tämä vaaleanpunainen aloittelee kukintaansa. Kukkii nyt ekaa kertaa, kylvetty viime kesänä. Kuva vaan on heilahtanut ![]()
Raunioyrttinä olen sitä pitänyt ja juuri hakettamassa katteeksi tuoksuvatukoden varsien kanssa.
Kyllä ainakin minulla valkoinen lupiini on säilynyt vuosikausia valkoisena. Tarkasti leikkaan kaikista lupiineista varret pois, etteivät vaan pääse lisääntymään (tai kaivan kokonaan ylös).
Kun ostimme tontin, tämä puolen hehtaarin lupiinipenkki, joten työtä niiden hävittämiseksi on tehty ja tehdään edelleen.
Minusta oli ihana tuollainen peltopenkki. Ja juuri myöskin tuo raunioyrtti siellä. Täälläkin on aina kova homma niittää kaikki lupiinit ennen kuin siementävät, on niitä kymmeniä aareja kumminkin. Täytynee merkitä nuo valkoiset yksilöt, jotta osaisi myöhemmin sään salliessa nostaa ne penkkiin pihakasveiksi.
Kaunis on lupiini, mutta kun sitä pitäisi vihata tulokaslajina, en pysty en. Sinisiä kyllä hävitän ja kukinnot katkon heti kukittuaan.
Valkoinen lupiini on ainoa minkä hyväksyn

Mikset muita värejä?, lupiinihan on kaunis.
Jadeliilan kanssa olen samaa mieltä - tässä, ei villi vaan "hallitusti kasvava"

on tämä tavis sininenkin kaunis, vai mitä?
Tumma lila, tykkään 

Minä ottasin lupiineja heti kartanolle jos ois mistä ottaa
Miten nii ei ole, eikö Rovaniemellä lupiini menesty