Luppio, Sanguisorba

Rohtoluppio nojailee.
Olen ihan tyytyvänen kasvupaikan suhteen. Helppo sitoa timanttituijan oksaan kiinni.

Valtsu, ihana vastavalo nuokuissa ja tuuhea kasvusto. Minä taidan olla toinen jalka haudassa silloin kun ja jos minun nuokut ovat noin pulskia.:thinking:

:blush:Toivoa siis on. Tämä kesä mentiin yhdellä kukkavanalla.

Kysymys luppioista. Ovatko muutkin luppiot yhtä hanakoita lisääntymään kuin pikkuluppio? Yhden kesän jälkeen jo siementaimia joka paikka täynnä…mur.

Kiitos Valtsu, nuokku ja rohto saavat elää meillä, pikkuluppio löysikin jo uuden kodin.:blush:

Rayalta.:slight_smile:

Joku luppio kukkii, en tiiä nimeä.

Voi olla.
Olen taimivaihdosta saanut luppio nimellä, niin en yhtään osaa sanoa

Muutama luppio kertynyt.

Tämä jo kukkinut.

Kiiltoluppio

Pulloharjoja.

Pulloharjat on komistuneet.

Nämä on tulleet myös täältä puutarha netin kautta.
Jos joku muistaa sen taannoisen vaappu episodin kun toimitin meidän lähi tokmannista kadonneen vaapun tilalle kuopioon vastaavan.
Silloin sain kiitokseksi luppiot ja kissankäpälää, molemmat kasvaa komeesti.
Kyseinen ihminen ei ole kirjoitellut pitkään aikaan, mutta terkut lähtee silti. :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue:

Tanna, vähän hankala kuvattava. :wink:

Nää on kyllä söpöjä, niin pienet kuin isotkin.

Sain käsiini rohtoluppion siemeniä ja etsin kasvista tietoa. Mm. edistää ruuansulatusta, maku muistuttaa kurkkua, voi käyttää tuoremausteena esim. salaateissa.
Kylvettävähän ne siemenet  on. Nyt olis kiva jos löytyisi joku joka on rohtoluppiota käyttänyt.  Varmaan joku on ?

Minulla on noita samannäköisiä luppioita kun Kurpalla mutta ne kukat on minun otsani korkeudella😲. Enkä ole ihan lyhyimmästä päästä😁.

Anopin kukkapenkissä oli myös luppiot minua korkeammat, ne samat siis joita olen hänelle täältä antanut ja täällä ne on nippa nappa polven yli.
Tämä on liian karua ja kuivaa maata perennoille.

Koska täällä aina sataa niin tuo makaa maata myöten. Pitää siirtää jonnekin puskien keskelle, jospa sitten pysyis kerrankin suorassa. 

Ihmettelin karviaisia kerätessä mistä tulee outo paha haju.Nämä kaatuneet veijarit osuivat lähelle. Kävin sitomassa ne tukeen, haiskoot nyt pilviä tavoitellen. Ongelma ratkaistu.