Lyhtykärhöihin muistaakseni kuuluu myös Diana-kärhö.
Tänään huomasin Dianan kasvattaneen suoraan maasta uusia versoja. Diana viettää meillä ensimmäistä kevättään ja olen empivä, voiko viimevuotiset versot leikata siitä aivan alas, vai pitääkö jättää jotain tynkää jäljelle?
Olen yli-ihastunut Dianan nätteihin kukkiin
Minun Dianassani ei näy vielä mitään... toivorikkaana tirkistelen juurellensa. Sen versot on kyllä niin kuivuneita ja silmut ruskeita, etten ainakaan omastani usko silmujen virkoavan.
Ihmeekseni en ole ottanut omasta pikku-dianastani ainuttakaan kuvaa viime kesänä. Ilmeisesti en ole kerennyt tai kummallinen tuki on aiheuttanut kuvattomuuden.
Ei näy elonmerkkiä vielä minunkaan Dianoissani, viime vuonna istutettuja. Kuivat versot leikkasin kyllä surutta pois.
Dianani on yllättäen pihan parhaiten nouseva kärhö
Diana on noussut jo tukeensa hyvin korkealle! Voi että olen tohkeissani sen kanssa
Minulla on Diana nyt kolmatta kesää, Kuopiossa, nyt kasvaa edellisvuotta paremmin, mutta viime vuonnakin kukki, pääasiassa elokuun puolella. Olen leikannut vanhat versot pois, kun uusia alkaa nousta maasta, minulla ei ainakaan ole lähtenyt edellisvuotisista versoista. Parhaita kähöjäni!
Ei läheskään kuki vielä minun Dianani, mutta kasvupaikan ja hurjan telineen esittelen tässä Vissiin juhannuksen tienoilla tuon kuvan olen ottanut.
Kävin eilen tarkistamassa, nuppuja on ja varsia on kasvanut tosi monta nyt tänä kesänä, minulla kiipeilee osittain ruusupensaassa, niin kaikki varret ei oirein erotu ennen kuin alkaa kukkia. Kanaverkkoa minullakin on pihan säleikköjen apuna....
Vuoden vanha Diana, istutettu vuosi sitten keväällä kukki ekana kesänä parilla kukalla nyt on jo paljon paremman näköinen
tuo Diana menee tahoo saada listalle. Minuun on iskenyt vasta nyt kärhö himo, piha elää kokoajan ja paikkoja löytyy.
Oi oi, on se ihana! Minä odottelen josko Dianani ehtii muutaman nuppunsa avata... ovat vielä ihan aavistuksen kokoisia, mutta nuppuja kumminkin. Se on istutettu kaverinsa kanssa viime keväänä ja lähti nyt vähän huonosti kasvuun ja vain yhdellä versolla ruusupensaiden välissä, toisesta taimesta ei sen sijaan näy merkkiäkään... Toivottavasti ensi kesänä tulisi tuuheampaa kasvua!
Minulla Diana kukki viime kesänä, mutta keväällä ei ollut mitään elonmerkkiä, eikä koko kesänä ole noussut. Voi harmi, se oli niin kaunis.
Fascination aloitti uuden kukinnan, hassunhauska kukinnon muoto.
Mitäs teidän Dianalle kuuluu? Onko hengissä? Mulla toinen pihalla…jänis söi lähes maata myöten. Toinen yläkerrassa, näyttää ihan karahkalta. Ei mitään vihreää näkyvissä. Leikataanko alas vai onko joku myöhäisherännäinen? Toiset kärhöt jo kukkii ja vihertää.
Lyhtykärhöjä pitäis kyllä etsii lisää, upeita.
ei kait nyt Dianan vielä kuulu edes näkyä?
Ai vaikka kasvais sisätiloissa? Aattelin kun noi muut purkissa talvehtineet on jo hyvässä kasvuvauhdissa.
no jaa sisällä talvetetussa voi jo vihreää näkyä
Mahtaa olla parempi antaa olla noiden risujen tuossa vielä paikollaan ja jos näyttää et alkaa kasvaan juuresta uutta niin pätkäisen sit…?
Tämmöinen mini kukkii, kukka n. 1,5 cm pitkä. Tex. Typ A.
Härmä vaivaa pikkuista.