Diana alkoi kukkimaan vihdoin
Samoin duchess of albany
Ovat molemmat ihan saman näköisiä. Mahtaako mulla olla 2 dianaa kukassa, vai 2 duchess of albanya?
Vai uskoako lappuja
viippu, olivat mitä hyvänsä sun kärhöt, kuniita ovat. Omat kärhöt on hengissä, siinä kaikki. Diana on 30 cm ja hontelo, kukista ei tietoakaan, ja aljonuskakin aika harvakseltaan kukkii.
Nuo ovat hienoja, kukan muoto on minusta aivan ehdottoman ihqu. Mun ‘‘Diana’’ oli aiempia vuosia paremmassa voinnissa ja kukki kivasti - ja oli ‘‘Pagoda’’ -kärhö .
Hieno on pagodakin . Niin paljon kärhöjä, niin vähän tilaa.
Viippu ihmetteli Princess Dianan ja Duchess of Albanyn samankaltaisuutta. Laitanpa kuvat omistani. Ensin Princess Diana edestä.
Sitten Princess Diana sivulta.
Duchess of Albany sivulta.
Ja Duchess of Albany edestä:
Värikin on vähän erilainen. Mutta terälehtien lukumäärä näyttää olevan eri. Dianassa 4 ja Albanyssä 6. Viipun ekassa kuvassa näyttäisi olevan 4 terälehteä eli oletettavasti Diana kuten siinä mainitaankin. Ja toisessa kuvassa 6 terälehteä eli Albany kuten pitäisikin siis olla.
Kiitos ratera, tuostahan se selvisi. Diana kukki vain kolmella kukalla, mutta Duchess of Albany kukkii komeasti vieläkin. Tänä kesänä ostin Gravetye beautyn, toivottavasti sekin talvehtii.
Tänä vuonna Dianassa on enemmän kukkia, kuin viime vuonna, mutta onnistuvat osittain piiloutumaan kaiken lehtimassan alle. Mulla on samassa kohdassa pari muutakin kärhöä, eri aikaan kukkivia.
Ihanainen! Minun toinen Dianani osoittautui Hagley Hybridiksi, toinen on oikein rehevä liaani, muttei kuki.
Onpa sulla huono tuuri Dianan suhteen:( Mutta on sulla kuitenkin monta muuta upeaa ja rehevästi kukkivaa kärhöä:) Tuo mun Diana on tilattu Westphalilta, ja sieltä on ainakin toistaiseksi saanut aina sitä, mitä on tilannutkin.
Westphalilta tilasin minäkin kerran Dianan, ekana kesänä kukki muutaman kukan, sitten ei ole enää noussutkaan.
Minä kans luulin tänä keväänä, että ei sieltä nyt nouse, mutta tuli sit kumminkin, aika myöhään. Saa nähdä sitten, kun tulee sellaisia märkiä talvia, että kuinka sitten selviää.
Eka Diana oli Pagoda-kärhö, toka Hagley Hybrid ja kolmas - Gravetye Beauty! Olen näköjään vaihtanut lajiketta, vaikken sitä muistanut. Toimii maanpeitekärhönä, en tosin oikein osaa sanoa, miten toimii, vaikka kuivuudesta huolimatta on kyllä kasvanut hyvin sekä leveyttä että pituutta.
Mutta ah onnea, ensimmäinen kukka auki ja monta nuppua näkyvissä vielä.
Kaiu yllätti alkamalla kukkimaan. Texensikset muutenkin tuntuvat kukkivan myöhään. Duchess of albany ja diana kukkivat vieläkin.
minäkin sorruin dianaan, ei ole tämän kaltasta vielä ollutkaan. kuinka syvään olette istuttaneet nämä. onpa hyvä että talvehtii hyvin vähän täällä pohjosemmassakin.
Pistin tänään uuden texensiksen maahan. Tämä on joku luonnonlaji, ilman nimeä. Istutin sen aika syvään ja pidän peukkuja. Kuoppaan heitin ruusulannosta ja viereen istutin keijuängelmiä.