Minua kyllä vähän hepsauttaa kiinaritkin, mutta minustakin laskuvarjo on niin hauskannäköinen ja viidakkoinen, jopa pojan jolpero noteerasi sen.
Aika yllättävän iso tuo kukinto luulin ihan miniksi ennen kuin yhytin kaupasta.
Minua kyllä vähän hepsauttaa kiinaritkin, mutta minustakin laskuvarjo on niin hauskannäköinen ja viidakkoinen, jopa pojan jolpero noteerasi sen.
Aika yllättävän iso tuo kukinto luulin ihan miniksi ennen kuin yhytin kaupasta.
Nythän tämä kukka vasta on auki! Eikä yhtään hullumman näkönen! Aika erikoinen.
Tytär osti kesällä kukan, kysyin mikä rumilus tuo on? Ja vielä tuollainen nimi?! Soitti mulle toissaviikolla ja käski heti tulla katsomaan ihmettä…ja siellä rumilus nyt sitten kukki…ja tosi kauniita kukkia. Rumasta ankanpojasta tuli siis joutsen. Ihme kukkimisajankohta, kukkiiko ne aina tähän aikaan vuodesta?
Ceropegioiden virallinen suomalainen nimi on lyhtykukat, otsikon nimi laskuvarjolyhty (ei laskuvarjolyhtykukka) käsittää vain yhden lajin, C. sandersonii''n ja kahdella muullakin lajilla on suomalainen nimi. C. barkleyi: mukulalyhty sekä C. woodii:herttalyhty. Toivoisin, että mode korjaisi otsikon nimen oikeaksi, että oppisimme puhumaan kasveistamme niiden oikeilla nimillä
Kauppilassa pääsin onnellisesti halvennusorkideojen ohi, mutta tämä änkesi väkisin mukaan.
Vitosen maksoi suojaruukkuineen.
No sehän on ollut edullinen, hyppäsikö se ihan povitaskuun =D
Hienoo Jadeliila, huomaan vasta nyt kakkossivulta, että pikku alku alkaa olla iso alku!!!
Jutita sai edukkaasti kauneutta kotiin.
Meille muutti tällainen tänään heräteostoksena kun ihan muuta kukkakaupasta kyselin.
Siis “kuristaa” kaikki ympäristöstään - paree tehdä tulokkaalle ihan omaa tilaa…
Kasvutapa kuin köynnöksellä, ottaa tukea ja kieputtuu kaiken mahdollisen ympäri tukea saadakseen. Minulla Ceropegioilla on ruukuissaan pyöreähkö tukikehikko, jonka ympärille ohjaan uutta kasvua kasvamaan
Onko kellään antaa/vaihtaa minulle laskuvarjosta pistokasta? Tuo sitkeä kiipeilijä vaikuttaa aikas kivalta…
Keväällä saattaa ollakin jos saan tuon omani pysymään hengissä
Aikamoinen homma oli kieputtaa auki köynnös tuosta tuestaan. Ajattelin että ei onnistu rikkomatta kasvia,mutta vain yksi lehti katkesi.
On alkanut kasvamaan niin pontevasti, että pakko laittaa isompaan kehikkoon.
Jadeliila, sainkin pikkujoululahjaksi kun vihjasin…
No kiva juttu Tarulintu
Mikähän tämän oikea nimi on,hybriri sanoi kukkakauppias.rotevakasvuinen ja kukkia vähemmän kuin sandessoniissa.
Siis tämä on helppohoitoinen kasvi, vaikkei siltä näytäkään?
En löytäny juttua herttalyhdystä,niin piti sitte ihan ite alkaa kokeileen että josko osaan laittaa tänne uuen otsikon.
Mie sain syksyllä herttalyhyn. Se on ollu koko ajan etelä ikkunalla ja kasvanu talvesta huolimatta. Luin jostain että herttalyhtyä lisätään mukuloista joita pitäs kehittyä tuonne varsiin. Ei oo näkyny. Mietin että lähteekö kasvaan latvapistokkaista? Tarttee nimittäin joissain vaiheessa kevättä leikata ku on niin kasvanu. Kokeneemmat herttalyhdyn kasvattajat antajaa ny mulle hieman apuja.
Kyllä minä aikankin sain lähtemäään ihan varresta, vaikka helpommin taitaisi onnistua siitä mukulasta. Ihan normaalisti juurrutin:pusi vaan päällä ja tuuletuksista huolehdin.
Minkäs näkönen semmonen mukula on? Ja mihin se siis tarkalleen ottaen kehittyy?
Muistaakseni ihan vaan siihen varteen semmonen pallura,iahn kun vihertävä, röpelöinen helmi siimassa, joka kasvaa sitten kokoa, semmosia alta sentin kokosia olen nähnyt.Olipa huono kuvaus, mutta e keksinyt muutakaan