Minkälaisessa paikassa nämä lyhtykasvit viihtyvät?
Tallukka, tämän ketjun eka sivulle oli Hoya laittanut hyvän hoito-ohjeen. Näitä ketjuja kannattaa lueskella taaemmas, löytyy kaikkee mielenkiintosia vinkkejä ym. En ole ite tuota kasvia koskaan kasvatellut, niin en voi antaa neuvoja. =)
Mulla lyhty oli pohjoisikkunalla ja viihty niin hyvin, että viskasin sen pois. Jaksanu myöthän olla niitä saikaroita kötöstämässä kiini
Heitit pois!?! Byäää!!!
En heittäny, seku vasitella sannoin
Mulla olis tällainen herttalyhty. Oli joskus iso ja komea ja en oikein edes muista miksi kasvu loppui, mutta komeita mukuluita on ollut ruukussa jo jokusen vuoden. Ainakin pari vuotta olen tätä mukularuukkua vaalinut, mutta mitään siitä ei ole alkanut nousta.
Mitäköhän tälle kannattaisi tehdä, että lähtisi taas kasvuun? Mukulat vaikuttavat selkeästi elinvoimaisilta, mutta hengaavat vaan tuolla purkissa keskenään.
Otin ja kippasin kuvassa olevan ruukun nurinniskoin. Nuo kolme pallukka siellä olivat. Hyvin terveen oloisia ovat. Istutin ne uuteen multaan, mutta laitoin jokaiselle oman purkin. Kaksi istitin samanlailla mullan pinnalle kuin tuossa kuvassa ja yhden kokonaan mullan alle. Saa nähdä miten käy vai jatkavatko vain mököttelyä edelleen.
Kävin sitten ruokatunnilla paikallisessa Plantsussa ja siellä oli 3 euron alelaarissa sekä tuota laskuvarjoa että myös herttaa. Pari laskuvarjoa hommasin, yhden töihin ja yhden kotiin.
Ja tänään hain sitten vielä yhden ja niiden viimeisen alelaari-hertan. Hih! Laskuvarjoa siellä on vaikka ja kuinka paljon.
Laskuvarjossa on yks vika. Se kasvaa liijan hopusti
Ostin sillon kaksi laskuvarjoa alelaarista, toinen on kotona ja on tosissaan alottanut maailman valloituksen ja kasvaa sen mukaan. Tämä töihin jätetty tyyppi on nyt pohtinut asiaa ja päätti kukkia ensin ja katotaan mitä sitten sen jälkeen tekee.
Kuva on taas jättiläismäinen, en vaan osaa pienentää... Noh, näänpähän ilman laseja itekkin.
Maailmaa lähti sitten valloittamaan. Toivottavasti saan tän joskus irti tuolta ilman että koko ikkuna lähtee...
Just tuon takia mä omani hävitin
Pientä apua kaivataan! Nää paullurat joita tulee tän herttalyhdyn varteen, niin onko nää sellasia että näistä voisi alkaa uusi kasvu vai onko nää vaan jotain ravinotvarastoja? Näitä kun on jonkun verran näköjänsä... (näyttää olevan myös kuivia lehtiä ja varmaan vähän varsiakin siellä sekasin)
Panet nuo multaan niin,että multa ylettyy puoleenväliin asti niin kohta sullon lissää herttalyhtyjä
Voisit muuten joskus antaa pari palleroa
Jihuu! Heti verotan sieltä muutaman kokeiluun. Ja osoitetta vastaan saat kokeilla sää kanssa 😄 Haluutkos myös sitä kirjavalehtistä aulioo samalla?
Vielä kysyt :D Minäpä lykkään osotetta ku sää sallii postittamisen
Sama vaikkei tää kukkiskaan, on kukat sen verta järkyt