No hyvä, sitten jätän en syksyllä silleen ja katsotaan keväällä kuolleet. Tältä muuten näyttää "Fairy-viljelmät"
No hyvä, sitten jätän en syksyllä silleen ja katsotaan keväällä kuolleet. Tältä muuten näyttää "Fairy-viljelmät"
Ooh. Ihailin Fairya Viherpeukaloiden kuvastossa ja mietin, josko kasaisin rahat taimipakkaukseen… sitten pitäisi kyllä tilata jotain muutakin. Ehkä huhtikuun palkasta…?
Kas, tällainenkin ketju. Tässä minun The Fairyni, joka kukki tosi pitkälle syksyyn viime vuonna.
'Swany' on myös ptkään kukkiva maanpeittoruusu.
Upea tuo Swanyn kukkien muoto.
Mulla on tuota Fairyä ja s eon kyllä näiihn asti (n. 10 v) ollut ihan hyvä kasvamaan ja kukkimaan.
Samaa mieltä viherpeukalon kanssa,mulla kyl vasta ollut reilu 5 vuotta,mutta hyvin kukkii,osa saattaa jäädä jopa nupulle,eikä ehdi kukkia,kun kukkia tulee pakkasiin asti.
Minulla olis nyt Fairya. Pitikös tehdä istutusleikkaus?
Voi jee mulla on maapeite ruusuissa hurjasti jo nuppuja mukava ylläri
Miten Fairyt nousee keväällä. Kuoleeko talvella maanpäälliset osat ja sitten nousee maasta uutta kasvua? Mulla on kaikki maanpäälliset osat aivan kuivaa rankia. Ei näy silmun silmua? Ovatkohan paleltuneet??
Mulla on täällä Espoossa Fairyssa pikkuisen silmuja näkyvissä. Talvi on saattanut viedä Fairysi, mutta ei se vielä ihan varmaa ole, koska kesä tulee sinne aikalailla myöhemmin. Jos tyvessä on eloa, saattaa sieltä vielä jotain nousta.
Meidän fairyt ovat lopettaneen elämänsä, ovatkin kukoistaneet varmaan kymmenkunta vuotta. Viime talvi taisi olla niille liikaa tai sitten vanhuuttaan kuolivat. Taidan ostaa uusia, ne ovat niin kauniita.
Minultakin meni Fairyista osa tänä talvena.
Kiitoksia vastauksista! Minäpä vielä odottelen (ja toivon parasta).
Istutin keväthuumassa fairyn paikkaan, joka kevään vaihtuessa kesäksi ja puiden latvusten alkaessa varjostaa, on lähinnä puolivarjossa. Suoraa auringonpaistetta tulee muutamia tunteja ja latvusten välistä hajavaloa.
Mitä olette mieltä? Kaivanko suosiolla heti ylös ja nostan aurinkoisempaan paikkaan? Meillä on pieni rivaripiha, mutta yksi n. 6 tunnin aurinkopaikka vielä olisi vapaana. Onko teillä kokemuksia Fairystä melko varjossa?
Vaihdoin Fairy-ruusuni vähän aurinkoisemmalle paikalle. Yksi 6-7 tuntia “taattua aurinkoa paikka” oli vielä vapaana. Voi kun olisi enemmän tilaa näille ihanuuksille!
Jos ei Fairyissä vieläkään näy elämää, onko jo syytä luovuttaa ja ostaa uudet? 7 ihanuutta ilmeisesti meni viime talven pakkasissa, vaikka oli hyvin peitelty
Minunkaan kaikissa Fairyissa ei ole elämää:( Tilasin uudet. Ensi talveksi meinaan nostaa juurakot autotalliin. On niin huono paikka näillä ruusuilla. Toisissa penkeissä ovat talvehtineet.
Tähän ruusuasiaan vielä . III-vyöhykkeellä Fairyt säilyivät hyvin . En peittänyt enkä syyslannoittanut enkä leikannut kuin keväällä kuivimmat oksankakkarat pois . Olen vaan miettinyt , että mitä lannoitetta käytätte ruusuille yleensä ? Miten jaloruusut pärjäävät III-alueelle vai nostetaanko ne pois talveksi kellariin ?
Kivikko-Maikko Savosta kyselee
Meinasin ostaa Fairyn tänään mutta epäilin talvenkestoa nelosella. Tai siis sen tummanpunaisen, mikähän Fairy se oli…