Maanpeittoruusut

Ai joo, tuossa edellä onkin annaw sitä tuiviota jo ehdottanut :slight_smile:

Meinaatko Miikos, että tuivio voisi “syödä” fairyn? Vai miten hurjaksi se villiintyy - minulla ei ole vielä kokemusta muista kasveista kuin voikukista ;).

Suurin minkä oon nähnyt on halkaisijaltaan noin 2 metriä =D Saattaa hyvinkin fairy jäädä ahdinkoon.

Okei, no sillä on jo mittaa! Täytyy alkaa miettiä tätä asiaa - ehdotuksia taas kehiin, kiitos :).

kyselin vajaa vuosi sitten ruusuista ja laitoinkin sitten kaksi maanpeigttoruusuiksi luokiteltua (Plantagenissa), toinen oli White Morsdag ja toinen Sommerwind tai jotain sinne päin. En lannoittanut kun multa oli uutta ostomultaa enkä ole lannoittanut vieläkään, kauniisti ne kukkivat, varsinkin tuo Sommerwind myöhään syksyyn ja nyt on juuri uusi kierros alkamassa. Vieläkö niille pitäisi / uskaltaisi jotakin laittaa? Kaikki on meillä niin mahottoman rehevää, etten ole tohtinut keväällä hankittua lannoittavaa multakatettakaan mihinkään levitellä.

kuva

Nuppuja on vielä tosi paljon. Vähän myöhäseen herättelin tän talviuniltaan vissiin.

kuva

Tämän vaaleanpunaisen ostin tässä taannoin. En niinkään värin, vaan runsaan ja pitkän kukinta-ajan vuoksi.

kuva

Purkissa siis kasvaa ja talvetat missä ?? Upea on toi vimonenkin.

autotalliin vien talveks. Tarkotus on istuttaa tuo vielä amppeliin, niin saa laitettua riippumaan johonkin jatkossa.

Tän ostin puhtaasti värin vuoks. Ja eipä haitannu vaikka sattu olemaan vielä alessa. 

kuva

kuva

Jes, tänään löysin alesta vielä tän valkosen mitä oon ettinykkin. Viimenen kipale oli, mut sehän riitti mulle. 

kuva

kuva

Oi-joi ku nätti!

Mitenkäs teillä on nyt tuo Aspirin menestynyt? Jos haluan sitä oikein kunnon alan niin laitanko heti useamman taimen?

Räikeän punainen ja yksinkertainen.

Kolmas kuva onnistui jotenkin. Sävyltään paljon raiskyvämpi, sellainen kynsilakan väri.