Illiksen, (ja muidenkin)Maariankellot ovat kertakaikkisen upeita!
Minäkin sain ne taimelle asti,voi kun se lumeton alkutalvi ei olisi niitä vienyt!
Onpa ison kukan tehnyt.Maariankellot on ihania.
Onko tämä Maariankello, olen saanut taimet viime vuonna naapurilta?
On, ja komea onkin.
Miksikähän mun viime kesän kylvöstaimet ovat edelleen vain taimia. Ei kukkavanoista tietoakaan, vaikka muuten ovat hyvinvoipia.
Mullakin ovat joskus kukkineet vasta kolmantena vuonna. Syytä en tiedä. Ehkä haluavat voimistua vielä lisää. Tai sitten ovat niin voimakkaassa maassa että kasvattavat vain isoa ruusuketta.
Taimina ovat mullakin viime kesän kylvkset, kukkivat kait ensi vuonna. Nyt kylvin taas uudet siemenet, mutta oli jo toosi vaikeaa löytää paikkaa kylvöksille. Kaikki kolot on täynnä jotain rehuja.
Pöh peukutin itseäni.
Mä peukutin sitä, että viherpeukku peukutti itseään;-))
Viherpeukalo, mulla on muuten sun siemenkirjeeseen laittamista valkoisista maariankellonsiemenistä kasvatettuja(näin on tämäkin maailma pieni). Hitsit, onkohan niitä vielä jäljellä, tietysti tänäkin kesänä niitä olisi pitänyt kylvää.
No selvisi se minullekin mikä kasvi tämä on. Sain tämän viime kesänä vaihtoskina Kibun taimenvaihtotilaisuudessa. Sen piti olla heidinkukka. Ihmettelin jo silloin kovin erilaisia lehtiä. Nyt sitten kukki. Ihana.
Juu, maailma on pieni, ja siement taitavat kiertää piirissä pihasta toiseen.
Miksihän kummassa nuo kuvat eivät tule samaan viestiin vaikka esinäytössä näkyvätkin?
Maariankellot ovat äityneet kukkimaan , siemenkylvökseni onnistuivat.
Harjoittelen kuvan laittoa. Toivottavasti ei tule kamalan suurta…
Minullakin kukkii vihdoin monen vuoden yrittämisen jälkeen. En tajua, mitä olen aikaisemmin sössinyt, kun ei ole kukinta onnistunut. Ehkä olen nyppinyt heti alkuunsa rikkaruohona pois. Upean isoja kelloja kannatti kyllä odottaa.
Kuva ei ole nurinpäin vaan varsi halusi kellahtaa.
No siitä riittää
Ikävä kyllä, eivät ole mun tontilla vaikka ovatkin omia siemenkasvatuksia! Siskolla siis kasvaa, mulla ei!
(mutta kun pitää päästä sanomaan, niin onpa pirun rumat tukikepit laittanut!)
…Minäkö kateeellinen???
Mulla myös puhtaanvalkoiset maariat kukkivat parin desin kelloilla, mutta vasta kolmantena vuonna kylvöstä.
Mulla oli kaksi kesää sitten maariankelloa, mutta en oikein tykännyt kun se oli niin raskasta ja kaatuilevaa, enkä laittanut uudelleen. Uusia alkuja ei näyttänyt ilmestyvän viime vuonna, hyvä niin.
Ja nyt tänä vuonna… valtavasti taimia, joita ensin luulin sinipallo-ohdakkeeksi kun kasvoivat samassa sekasotkussa. Ja ympäriinsä muuallakin.
En raskinut kaikkia häätää, joten vastedes sitäkin lajia riittänee.
Mun tämän eksän kukkivat maariankellot, yht. neljä, ovat myös kolmevuotisia kukkiessaan. Nyt on paaljon taimia, pitäisi koulia, ehtis vaan.
Kas, kun just samaan aikaan puhuin Emolle kolmivuotisista maariankelloista, oliks tää telepatiaa?
Sininen maariankello ja jalopähkämö hellässä syleilyssä. (kuvat ovat epäselviä, koska ne ovat kännykällä otettuja väärään aikaan päivästä)