Hurja määrä kelloja yhdessä yksilössä...laskin 31 kpl. Kukki noita minulla viimekin vuonna, mutta ei tuolla lailla. Lilat ovat entisenlaisia ''köyhempiä'' versioita
Hurja määrä kelloja yhdessä yksilössä...laskin 31 kpl. Kukki noita minulla viimekin vuonna, mutta ei tuolla lailla. Lilat ovat entisenlaisia ''köyhempiä'' versioita
tuota kerrottukukkaista maariankelloa en ole ikinään nähnytkään. Sitä on pakko saada siemenenä tai taimena. Nyt alkoi metsästys jos otatte siemeniä talteen niin olen käs ojossa heti
Siemeniä saa p-netin kaupasta, tänään juuri tilasin minäkin
Löytyi kerrottu minultakin, vaikka en muista edes kasvattaneeni.
onpas maariankellon kukinnot valtavan kokoisia tai sitten pirkkiksen käsi on ihan pikkiriikkinen!
Ne on valtavia kukinnot, ens vuodeksi on taas niitä kasvatettava. Mokomat ovat niin kauniita kukkasia.
Höh, löysin siemenlaatikostani kerrottuja maariankellon siemeniä muutamia kappaleita. Jostakin siemenketjukirjeestä arvatenkin. Miksiköhän en ole niitä kylvänyt=O Näiden kuvien jälkeen varmasti kylvän!
Hei, kertokaas joku siitä talvenkestävyydestä (kysymys edellisellä sivulla, jollei tää nyt lipsahda seuraavalle, silloin sitä edellisellä). Eli säilyivätkö maariankellonne viimeistä edellisen talven yli? Eiks kellään mulla kuolleet?? En keksi, mitä itse olisin tehnyt toisin kuin muulloin. Oliko vika siemenissä (jotka itivät ihan sakona) vai talvessa vai ....? Panin niitä aika moniin eri paikkoihin, että tarttis heittää mahd. vähän pois, eli tuskin oli paikassakaan vika.
Mulla on hukkaprosentti maariankelloilla talven aikana aika korkea. Syytä en tiiä. Jonku pari kolme tainta saan menemään talven yli, usein nekin siten, että laitan havuja niille niskaan.
Kyllä maariankellon kukkamajakka onkin melko hurja näky. Minulla on yksi ainoa pihassa ja se kyllä valkoisena vetää katseen puoleensa heti ;} Kova sade vähän jännittää. Mahtaako kukinta kauaa sadetta kestää.
Sain viime kesäksi taimia, joihin kukinnan jälkeen heti tuli jokin ruttutauti ja heivasin kaikki kompostiin. Ei ollut valkoisia silloin, oli v.punaisia ja sinisiä. Muistaakseni.
Laiskasti ikkunan läpi otin sadehämykuvan vaan maariankellosta. Se on tuo valkoinen tötterö vasemmalla
No onpas se kuin majakka tai ainakin kuin kummeli.
Kylvö purkkiin heinäkuussa, ehtivät talvehtivan kokoisiksi ja keväällä voi istuttaa kasvatuspaikkaan. Kevättalvella hulluimmassa kiihkossa kylvetään turvan aikaisin eikä lopputulos ole sen kummempi, vaivaa säästyy.
Kylvin liian aikaisin ja nyt vahdin kukkanuppuja katkoakseni ne liian pienistä kasveista tavoitteena ensikesän parempi kukinto.
Valtsu,mä kylvin pari viikkoa sitten koko pussillisen laatikkoon.Viikonloppuna siellä näkyi pienen pieniä alkuja muutamassa kohdassa.Mahtoivatko olla rikkiksiä,siis onko ne kunnollisen kokoisia kun alkavat näkyä pinnalla?
Oiettä miten kaunis on tuo pirkkiksen kerrottu maarian kello. Pidä kelloista ylipäätänsäkin ja yksi ihan outo kaunis kellokasvi alkoi tekemään kukkaa pionin keskeltä, täältä löysin avun ja tunnistin sen varsakelloksi. Se on jostain linnun kakan mukana tai toissakesänä tulleesta pionista kuljettunut tänne. (mikä sana tuo kuljettunut)
^aika pieniä ne maariankellot alut aluksi oli, mä kylvin samaan aikaan salkoruusut ja ne oli jättiläisen oloisia.
Ei taida olla mitenkään luotettava kylväytyjä, vähän oikukas. Itse olen aina kasvattanut taimet, mutta esim. toissatalvena hävisivät nekin, nyt taas nousee ihan muualta kuin mihin istutin, vaikken viime kesänä kylvänyt ollenkaan. Tää on ainoa 2-vuotinen kasvi, jonka kanssa viitsin nähdä sen vaivan, kun on niin tolkuttoman kaunis.
Maariankello jätti, ei ole minun oma. Mutta tulostan kuvan ja laitan malliksi penkin reunaan, ottakoot taimeni
oppia kuinka pitää kukkia!
Mulla oli yks "supermaria", joka kukkii neljänä kesänä. Viimetalvi oli sen vienyt. Ehkä sentakia säilyi niin monta vuotta, kun ei koskaan ehtinyt aukaista ylimpiä nuppuja.
Tällainen jätti
kasvoi viime kesänä.