Kylvin siemenkirjeestä nappaamani maarianohdakkeen siemenet 18.4. sisälle esikasvatukseen ja äsken vilkaistessani astiaa huomasin että sieltähän pukkaa vihreää. Sen olisi voinut kylvää suoraan avomaallekin, mutta taimikasvatus sisällä varmistaa paremman kasvun ja kukinnan...näin olen lukenut
Sen pitäisi viihtyä aurinkoisessa paikassa, ravinteikkaassa ja kosteutta pidättävässä maassa...Kuullostaa hyvältä tällaisen märän savimaan keskellä asuvan korvaan. Ja on nähtävästi todella näyttävän näköinen kukka!
Kävin noukkimassa vanhasta pentistä tämän maarianohdakkeeni kuvan. Taas niitä on tulossa monta tainta kun niin tykkään noista kirjavista lehdistä. Maarianohdaketta päin pyllistelystä en tykkää, se niin pistää...
Luin että maarianohdake on yksi - kaksivuotinen. Minulla on sitten päättänyt olla kaksivuotinen kun vasta lehtiruusuketta kasvattelee. Tosi komia ruusuke, mutta kukkia varmaan saa odottaa ensi kesään.
Kysymys kuuluu että onko jatkossa sitten niin että siementää paikalleen ja kukkii seuraavana kesänä? Vai sitäseuraavana? Kuinka teillä joilla sitä jo on ollut? Paulastiina?
Mulla on tämänvuotisissa, 8. maaliskuuta kylvetyissä siementaimissa jo nuput, mutta ulos omin päin kylväytyneet ovat vasta muutaman sentin kokoisia taimia. Uskoisin kyllä niittenkin ehtivän vielä kukkaan tälle kesälle.
Eevastiina, kyllä onkin upean kokoinen..wau. Sain kuin sainkin Paulastiinalta alun...kun rutisin..tänään juuri sitä katselin ja voi, siinä oli '' nuppukimppu '' varren päässä..jee...Kiitos Paulastiina !
Sinulla on rehevä kukkamaa. Eevastiina, mikä on tuo leveälehtinen tuossa oikealla ? Itsellä on varmaankin samanlainen, ainakin näyttäis siltä ....kukkiiko sinulla tuo keltaisin kukín ?
Sano nyt sille oikea nimi, jokainen sanoo sille eri nimen, kun katselevat sitä.