Kiitos Raijani, mukava kun poikkesit! : ) Pihaa olen laittanut hyvin pikkuhiljaa… alkutilanne pihassa oli puolenmetrin heinikko ja muutama ränsistynyt marjapuska ja tuossa kivikkopenkin kohdalla kasvoi ohdakeviidakko… en ottanut edes kuvia silloin kun näkymä oli niin surkea. täytyy kesällä laittaa vähän parempia pihakuvia, kun alkaa kukat kukkimaan…
yleiskuvaa pihasta… saniaisten takana olevat vanhat orapihlajat lähtevät varmaan ensi kesänä…
kaikki mahdolliset työvälineet näkyvät olevat seinustalla, niiden pitäisi olla ihan jossain muualla : )
tienvarsirojekti, kaikki syreenin raaskut on kaadettu ja tähän odotellaan kaivinkonetta… tähän suunnitteilla istuttaa jatkossa Tuijia…
Rapunedusta penkki on tässä vaiheessa, ehkäpä ensi viikonloppuna saan jo tähän istuttaa… Marjakuuset, saniaiset ja jotain muuta…
Patjarikko näyttää ihan kaksiväriseltä, vanhemmat kukat ilmeisesti vaalenee…
Missäs muualla puutarhurin työkalut muka kuuluis olla? Oikea paikkahan on : hyvin saatuvilla.
no juu siinähän on helposti mukaan otettavissa : ) lapiot ja haravat… ja ovat ne olleet nyt ahkerassa käytössäkin. Kun saisin vaan jotain paikkaa taas vähän valmiimmaksi…
Tosi kivan näköistä! Minusta on ihana nähdä tuollaisia yleiskuvia pihoista, kukat on kauniita, mutta yleiskuvista saa paljon ideoita!
Samaa mieltä; työkalut pitää olla lähellä. Kuka niitä jaksaa (viitsii) joka välissä kiikuttaa varastoon/ muualle ja taas hakea takaisin?
Kaunis patjarikko
Monta rojektia tekeillä, työn iloa sinne!
Kiitos Heema ja Maksaruoho kannustuksesta! se on tarpeen : ) kyllä tämä piha vieläkin on aika alkuvaiheessa, mutta pikkuhiljaa laitetaan aina jotain paikkaa kuntoon… Mitään tiptop siistiä ei mulle koskaan varmaan tule, vaan enemmänkin tykkäisin sellaisesta rönsyävistä ja ryöppyävistä ja runsaista istutuksista. Meillä vaan on aika tylsän tasainen piha… ja nurmikkoa on vielä aika iso alue kun tarttee jalkapallopelitilaakin olla…
Tässävaiheessa rapunpielipenkki nyt…penkissä siis kartiomarjakuusia, kotkansiipisaniasia, jättipoimulehtiä, keltaista suikeroalpia, matsuriankärhö ja valkoinen asteri ( jonka olen täältä pentistä joltain ystävälliseltä ihmiseltä saanut viimevuonna) nyt vaan odotellaan että kasvaisivat ja leviäisivät nuo kasvit… vielä on siistimättä penkin raunukset ja mietin jo jotain reunushommaakin tuohon… ehkä ihan kiviä.
Laitetaan tännekin tämä posliinikukka-kuva, pistokkaana on tämä ihanuus täältä pentistä saatu, kovasti kasvaa ja tykkää ilmeisesti paikasta…
Aukusti taas tykkää päivystää tässä katselemassa, jospa vaan näkisi taas ihania tyttökoiria tiellä…
Tämän päivän pihapuuhasteluja ja vähän muutakin… Kivikkopenkki sai kurjenpolvireunuksen, 40 kurjenpolvea istutettu ja ekas tietty multa vaihdettu sekä kaikki vanhat kasvit juoksutettu sinne ja tänne. Tuoksukurjenpolvea tuo taitaa olla, vaikka peittokurjenpolvena olen sen joskus ostanut, leviää aivan mahdottomasti. toisella puolella on 2X samanmoinen määrä ja kaikki ovat vain yhdestä taimesta peräisin.Kurjenpolvien ois tarkoitus peittää tuota rumaa harkkoreunaa…
lisäksi pikku tievieruspenkki alullaan tosi kuivaan paikkaan…
toiselle puolelle tietä siirsin jo aikaisemmin näitä, vahamaksaruohokohan tämä oli…
Lisäksi tänään valmistuivat nämä… puksipuut&muratit yhdistelmä, itse tykkään… tulipas epäselvä tausta. tuosta kukkapenkistä. Näitä yritetään sitten talvettaa…
Erilaisia kuunliljoja kuvailin vähän myös…
Näitä sain naapurilta puoli kottikärryllistä… ihan mukavaa
tässä yks versio…