Täältä löytyy Linkki
Täältä löytyy Linkki
Kukassa...
Kohta korjataan siemeniä.
Hei, osaako joku sanoa, että mistä johtuu se että muutamia viikkoja sitten kylvettyjen oreganon taimien varret ovat heikot ja ohuet. Eivät jaksa edes pystyä pysyä! Onko normaalia ja jos ei niin onko neuvoja mitä asialle voisi tehdä?
Taitaa olla lajityypillinen juttu. Kasvavathan ne isoinakin silleen rennon oloisesti. Valoa vaan ei paahdetta. Kyllä ne siitä, vaikka hitaasti aluksi kasvavatkin
Kiitos! Seurailen tilannetta. Eiköhän ne siitä vahvistu :).
Weikon oregano näyttää oudon pitkälehtiseltä?
joo, eipä ole oregano, rakuuna ennemminkin?
menikö kuvat ristiin? .
Jos meni, niin oreganoista ei ole kuvaa vauvaiässä lainkaan.
Minkäslainen multa ois oregaanolle sopivaa? Voiko kaupan multiin sekoittaa itse esim. hiekkaa? Olen ensimmäistä kertaa laittamassa yrttejä parvekkeelle ruukkuihin, joten arvostan suuresti hyviä neuvoja :). Oon kyllä kaiken maailman kasvikirjoja selaillu, mutta käytännön kokemusta vielä puuttuu.
Tuolla on lyhyesti maustekasvien ja yrttien perusvaatimukset.
Noista oonki jo lukenut :). Lähinnä mietityttää se multa-asia.
No omalla kokemuksellani ei ole oregano kovin kranttu.
Kaupan multaa voi parantaa millä vaan haluaa. Monet yrtit kaipaavat juurikin hiekkaista maaperää, koska se niiden alkuseuduilla on normaalia.
Kylmä suomalainen savimaa ei monia miellytä
Oragano kasvaa itselläni kompostimullalla parannetussa savessa ja voi liiankin hyvin. JOKU, se kuuluisa joku, ei viime syksynä leikannut sitä matalaksi ja nyt on miljoona alkua potagerissa. huoh
Kyllä ne viherpinkeron mäkimeiramit siitä vahvistuvat. Muistaisin, että omani olivat aika surkean näköisiä siinä vaiheessa kun niitä ulos laitoin, ja loppukesästä olin ylen hämmästynyt siitä, miten suureksi oli puska levinnyt. Hyvin on kasvanut täälläkin kompostilla parannellussa savimaassa.
Hieno homma, kiitos tsemppauksesta ja vastauksista!
Sama pätee lähes kaikkiin yrtteihin.Itselläni ne aina ovat ihan mitättömän oloisia taimina sisällä esikasvattaessa… Ei vain ole sopivia olosuhteita.
Maahan kylväytyneet taimet on niin terhakoita että!
Voihan oreganoakin lisätä pistokkaasta? Löysin Plantsusta hirveän kalliin,5,95!,variegata oreganon ja pistin pari pistaria kokeeksi juurtumaan.
Oregano variegata
Apua, miksi mun oreganon taimissa on punertavan violettia väriä?? Onko se ehkä paleltunut? Myös osassa muista yrteistä on sama ongelma. Ne on saviruukuissa parvekkeelle. Välillä olen ottanut yöksi sisälle jos lämpöä on luvattu vain muutamia asteita. Basilikan olen ottanut useammin sisälle ja siinä ei ole samaa ongelmaa. Onko mitään ensiapu ideoita?
Piti tulla tänne tarkistamaan, millainen on oreganon lehti, etten väärää puskaa siirrä…
Viherpinkero, varmaan olet kastellut riittävästi ja multa on kunnossa?
.
.
Nyt kolmas vuosi lähti tällä pehkolla. .
.