Se taitaa olla Sedum alboroseum “mediovariegatum”.
Ainakin saman näköinen kuin virosta ostamani tuolla nimellä.
Laitoin taas neljää lajia isoja korkeita maksaruohoja juurtumaan pistokkaista.
Ne on kivoja, kun saa niin helpolla lisää kasveja. ![]()
Minä en tiennytkään, että nämä liittyy maksaruohoon. Meni hieman aikaa, kun etsin lisää tietoa.
Nuo pistokkaat oli hupun alla ja yksi pistokas oli homehtunut ja kuollut. Muilta lähti lehtiä.
Pari pistokasta on näköjään työntänyt pennun.
Maksaruohoja ei voi olla liikaa.
Ne on niin ihania kun kukkii syksyyn asti.
Nämä on kaikki muut viime vuoden pistokkaista, paitsi oikealla suurin.
Lajikkeet, ihan pienin vasemmalla Rainbow xenox, 2 kpl Autumn fire vielä nupulla ja isoin Carl.
Tälläkin hetkellä on pistokkaita juurtumassa, pääsevät kohta maahan.
Honey gold
atlantis
Kyselin jo tuolla toisessa ketjussa tästä kasvista. Onko tämä kaukasianmaksaruoho?
Kyllä se ainakin hyvin paljon samalta näyttää. ![]()
Kävin puutarhakaupassa ja siellä oli kaukasianmaksaruohoa. Ei näyttänyt sittenkään samalta, kun lähempää katselin. Kyllä tämä on joku ihan suomalainen villi lajike.
Harmi että mies ehti jyrätä tuon hiekkakasan kaivinkoneella ennen kuin ehdin siirtää. ![]()
Tämä tumma viihtyy, mutta kiiltävälehtinen on taantunut.
Mikähän tämä maksaruoho on? Tämä oli täynnä perhosia tätini kukkapenkissä. Sain tuppaan itselleni.
Tuo on Ritva varmaa kaukaasianmaksaruoho.
Tämä meinaan on Sedum spurium " tricolor".
Nyt alkaa olla kohta näiden parasta aikaa.
Voi että kun tykkään.
Tämä valkoinen on kaikkien pörrien ja perhosten suosikki ja ehkä myös minun.
Onneksi olen lisännyt sitäkin pistokkaista, koska alkuperäinen hävisi viime talvena.
Carl vasta keräilee voimia, nyt sopii kivasti kuunliljan kaveriksi.
Tämä on ihan suurimpia suosikkejani, en vaan nyt illan hämärissä saanut hyvin kuvaan.
Kivasti passaa värit tuon cherry berry kuunliljan kukkavarsiin.
Alkujaan lähtöisin vuosia sitten taimivaihdosta, jos en ihan väärin muista niin taisi olla maariankellolta.
Tämä on niin kiva, että on jo ympäri pihaa pistokkaista lisättynä tätä.
Nytkin on taas useita pistokkaita tekeytymässä tuolla vajan takana, maksaruoho on ihanan huoleton lisättävä.![]()