Olipas ihana yllätys, kun kävin katselemassa kukkia sateen tauolla, ensimmäinen kukka auennut.
voih, ompas kaunis. saisikoha tuosta siemeniä? *kerjuri*
Kyllä, jos vaan osaan oikeaan aikaan ottaa niitä.
Oijoi, kukki jo! Minulla aika pieniä vielä. en kai osannut oikein kasvattaa, kituivat vaan. Ulos päästyään saivat vähän puhtia. Pirkko-Martta, laita kukkimisen jälkeen siemenille joku keräyspussi..
Maurinmalvan kylvin tänään, farmarin siemeniä siemenketjukirjeestä, kaunis on kukinto!
Maurinmalvat kukkivat.
Minulla kävi maurinmalvojen kanssa niin, että luulin niiden olevan monivuotisia ja laitoin hyvissä ajoin maaliskuussa siemenet multaan. Toukokuussa minulla oli ikkunalaudalla iloisesti kukkivia maurinmalvoja. Tosin ovat kiitollisesti kukkineet siitä asti ja uutta vain pukkaa. Ihana kukka, josta otan kyllä siemenet talteen ja laitan ensi kesänäkin.
Minun ei ole kovin korkeita, enkä tiedä millaisiksi kasvavat, ensimmäistä kertaa kasvattelen.
Kerrain myin naapurille ruukkuun maurinmalvaa ja syksyllä oikein säikähdin kun näin se yli kaksi metriä korkeana. Miulla ei olut koskaan kasvanut edes metriseksi.
Minun maurinmalvani vasta n. 15cm. Nuppuja jo näkyvissä. Alku jumitti kasvatuksessa, kun liian kauan oli ahtaassa sisällä..
Todella upea kasvi, olen aivan ihastuksissani.
Onhan hienoa nähdä, mitä on odoteltavissa!
No on upea! Tuo on siis kaksivuotinen? Pitää pian löytää siemeniä. Eikö se kylvetäkin tähän aikaan?
Ooh, ihana! Pakko saada-sarjaa aivan selvästi.
Siis onko se kaksivuotinen? Eikös joku tuolla kertonut, että se kukki jo parin kuukauden päästä kylvöstä? Vai sekoitinko nyt johonkin toiseen juttuun? (Olisi niin kiva, jos pystyisi vastatessaan lukemaan kaikki viestit taaksepäin. On niin vaikea muistaa ihan tarkkaan kuka sanoi, ja mitä)
Nyt keväällä olen siemenet purkkiin laittanut, huhtikuun alkupäivinä. Todella helppo ja vaivaton
ja kasvoi tukevaksi ja tosi runsasnuppuiseksi paikassa, jossa multa on aika heikkoa.
Yksivuotisena minä olen mauria pitänyt. Mulla on kans jo terhakat nuput parissa taimessa. Kasvatin taimia ihan liian vähän kun kuvittelin, että pensovat reilusti. Ainakin vielä on kovasti siro ja pysty malliltaan.
Minä istutin siemenet keväällä ilmojen lämmittyä ulos purkkiin ja siitä olen siirellyt kukkamaihin ja nyt ensimmäinen kukkii.Yllätyinkin että on yksivuotinen,jotenkin muistin että on perenna.Muuten yritin tuolta kasvikortistosta etsiä tietoja muttei tuntenut Maurinmalvaa,sitten googlasin ja sitä kautta löytyi Pentin kasvikortti siitä,mites se niin on,onko nyt olemassa vanhakasvikortisto ja uusi.
Kauniit on kukat! Siemenkerjääjiin liityn minäkin, jos joltakin liikenisi..
Onpa upea, Merlin! Toivottavasti se tekee paljon siemeniä, että sinulla on mitä jakaa kaikille haluaville. (Käsi siis ojossa täälläkin.)
Onko tämä ihan sama Malva kuin edellä, ainakin pitkälti samannäköinen. Kasvatin viime kesänä siemenestä, kukki runsaasti viime kesänä mutta ei valitettavasti kestänyt talvea vyöhykkeellä 4.