Tänä iltana ulkona oli satumainen sumu
Ihania sumukuvia! Just olin omalla pihalla ihailemassa sumua, se on jotenkin niin kaunista ja herkkää...
Illanhämyssä kaikki näyttää aivan erilaiselta kuin päivällä
Niinhän se on kuin sadussa olisi! Ihana tunnelma
Sadusta todellisuuteen Miten voi höyryävä hevosensontakekokin olla kuvauksellinen... kiusasin isäntää, että eikös ole mukavaa kun emännän synttärilahjatoiveista selviää hakemalla kärryllisen paskaa pihaan...ei tarvitse hikoilla korsettikaupassa miettien kuppikokoa tai kultasepänliikkeessä hintalappuja hirvitellä.
Ihania kuvia, siis jopa tuo viimeinen!
Todella ihania - ihan kamala kiire päästä kokemaan ja jo ensiviikolla. Onko tuo kuitenkaan sumua - olen aina kuvitellut, että se on kaste joka laskeutuu iltaisin tuollatavalla. En taida oikein tajuta tätä, mutta jopa helteisen päivän iltana tuollainen ilmiö on normaali...
Sateen jälkeen kuvattua, sumua tai kastetta, lopputulos yhtä märkää...
Kuvassa Amurinpioni Paeonia obovata
Ihan oikeassa paikassa on tämä palstasi ja siten näkyy myös Viestipuussa. :)
Sade on tehnyt kaiken niin reheväksi
Vanhassa pihlajankannossa ensimmäisestä talvestaan tykännyt Pamela Jackman yrkäilee jo kukkimaan
Nämäkin pojokit kukkivat kerrankin kunnolla. Ruoholeikkurivaurioita välttääkseni olen vuorannut kaikki kivenympärykset jollain kasveilla.
Tätä kiveä ympäröivät jaloangervot, siperianiirikset, päivänliljat, leimut, palavarakkaus, tarha-alpi, liljat, asterit, konnanyrtit ja vuohenkello. Taustapensaana likusterisyreeni.
Ihanan runsas narsissi- ja tulppaanimaa Malvankukalla.
Ihan huokasin, kun tuon narsissi-tulppaanikuvan näin. Siinä on tunnelmaa ja kauneutta.
Uskomattoman kaunis tuo tulppaanipenkki. Minulla se siintää vielä kaukana haaveissa.
Pikkuhiljaa vuosien varrella nuo tulppaanit ja narsissit ovat tuohon lisääntyneet, mikä omatoimisesti, mikä tarhurin (no jo on kyllä liian hieno nimitys ihmiselle joka vain lykkää kasvin mihin suinkin saa sopimaan sen kummemmin miettimättä...) toimesta. Tulppaanien kohdalla näkyy auttavan siemenkodan nappaaminen pois kukinnan jälkeen, samat tulppaanit ovat ilahduttaneet vuosi toisensa jälkeen, jopa nämä, vaikka ajattelin kyllä ,että mitä ihanampi, sitä ronkelimpi...
Sipulikukkien jälkeen perennat peittävät armeliaasti niiden ränsistyvät varret ja ottavat paikkansa kukin vuorollaan. Tämä akileija kukkkii ensimmäisten joukossa, seuranaan sinileimu.
Rapunpielen kaivonrenkaissa kukki ensin erilaiset tulppaanit ja sitten oli kesäkukkien vuoro
Lajeina on rautayrttiä, lobeliaa, kerrottua vaaleanpunaista petuniaa, heliotrooppia, härmesalviaa, hajuhernettä, isovahakukkaa, kesäneilikaa ja daaliaa. Eli lajien sillisalaatti, mutta värit yritin pitää jossain tolkussa...
Osa siemenistä kasvattamistani akileijoista oli yllättäen Nora Barlow´ta, mutta en valita...
Näitä olisi pitänyt olla, mutta tuli niitäkin tarpeeksi
Tällainen jälkeläinen syntyi Noran ja vallattoman lehtoakileijan kohtaamisesta