Hei Malvankukka! Upea tuo tulppaanimeri.Mitä sinulla on siinä penkissä,kun nuo sipulikukat taintuu,eli laittaisitko kuvan nyt siitä...tai ainakin kerro,niin olen iloinen
Perennapenkissä ei ole enää jälkeäkään sipulikukista, ne ovat pöheikön sisässä... oikeampi nimi alueelle olisi perennarykelmä. Siellä kasvaa mm. verikurjenpolvea, suopayrttiä, kuunliljoja, pioneja, rusko- tiikeri- ja värililjoja, pikkusydämiä, särkynyttäsydäntä pun+valk, peurankelloa, kallionauhusta, soihtunauhusta, aurinkonauhusta, morsiusleinikkiä, ukonhattuja, ruusuruohoa, akileijoja, lehto-ja valkotäpläimikkää, kulleroita, lehtoängelmää, punalatvaa, sinilatvaa, kyläkurjenpolvea, jalokurjenpolvea, riivatun rohtoraunioyrttiä jonka suhteen olen luovuttanut (kasvakoon juutas) , sormustinkukkia, ruusu-ja myskimalvaa, helminukkajäkkärää, vuohenkelloa, kärhöjä, ruusuja, lumipalloheisi ja lisäksi luonnonkukkia joita en henno kitkeä ja jotain muutakin, siis just tämmösen täyttymättömän tyypin perikuvapenkki, joka on jo siinä pisteessä että elää aivan omaa elämäänsä... eli hulvatonta menoa, lisäännytään, rönsytään, risteydytään ja siemennellään miten lystätään...
Kuva ei ole kummoinen, mutta jotain siitä selviää...
*reps* aivan mainio kuvaus kukkapenkistä... vai villiä meininkiä. Suoranaiset orgiat kaiket kesät ;D
Jokatapauksessa nätin näköistä!(tai ehkäpä juuri siksi)
Oijoi noita akileijoija! Sitten kun olen iso ja tonttini tienvarret on raivattu, kylvän kyllä tienpientareetä täyteen kellokukkia ja päivänkakkaraa ja puna-ailakkia ja lehtoakileijaa
Onpa ihana kukka-alue!
Miten olet saanut sipulikukat selviämän talven yli noissa betonirenkaissa? minä kun kokeilin, ainakin oli narsisseja ,olivat kaikki seuraavana keväänä märäntyneitä. Onko sinulla paljonkin hiekkaa siinä ?
Kaivonrenkaissa oli todellakin hiekkaa reilusti, lisään aina hiekkaa kaikkialle (pakkomielle!) , lisäksi pohjalla on sepeliä paksu kerros ja maa renkaiden alla on läpäisevää ja salaojat kulkevat liki, eli vesi ei seissyt renkaissa missään vaiheessa vaikka talven olivat ilman katetta. Lunta lapioin ison keon niiden suojaksi. Ihmeen hyvin noiden kanssa onnisti, vaikka kyllä pelkäsin tehneeni turhaa työtä, eipä olisi ollut eka kerta... Kokeile Mouku uudestaan, läpäisevyys on ehkä se tärkeä juttu.
Huisa, huolitko tällaisen takkutukan pentuja?
Kivikon asukkeja säät ovat hellineet, sopivasti sadetta ja lämmintä
Kuvassa Gaillardiaa eli syyshohdekukkaa kahdessa värissä
Nepalinhanhikki on ihanainen
Niittysalvia Rose Rapsodyn seuraksi telläytyi omin lupineen myskimalva, en hennonut erottaa kaveruksia.
Hopeasyysvuokko Anemone tomentosa aloitti kukinnan. Se on nyt sellaisessa paikassa että
jos ei se siinä talvehdi, niin saa olla sitten koko rehu...
Tänä kesänä Aljonushka villiintyi täysin...
Ritausma paleltuu aina maata myöten, mutta kukkii silti aivan riittävän kauniisti.
Pikkalan Kaunotar on nimensä veroinen
Stanwell Perpetual ei sille paljoa häviä, mutta lupaa nimessään kyllä liikoja näille leveysasteille, kukintatyyli on "vähän, mutta hyvää"
Lumipalloheisin helmoissa piilotteli ujo sinivaleunikko, pallopuun ollessa ryökönään kukassa,
meinasi jäädä huomaamatta kokonaan...sisarensa oli yllättäen valkoinen!
Ankkaresepti: Hiero ankan pintaan sammalmössöä ja piimää, paista kalliolla koko kesä ja niin
on syksyllä piha-ankka kypsäksi maisemoitunut.
(haaveileva huokaus)... On se niin kaunis tuo sinivaleunikko... Kyllä sulla malvankukka kelpaa pihalla källäillä ko on niin kauniit maisemat!!!
Penskojen kahluualtaassa on reikä, mikä meinaa sitä, että minä saan sen omiin salaisiin tarkoituksiini ja lapsukaiset taas ensikesänä uuden...ja pihaan saattaa ilmestyä johonkin kohti uusi "suonsilmäke"... Hyvä ja halapa pikkuallas. Ihmeesti tämäkin on pysynyt koko kesän kirkkaana ilman sen kummempaa hoitoa. Siellä on pikkuinen suovehka ja ratamosarpio puhdistajina.