Ihanaisia unikoita
Punainen päivänsini kukki ahkerasti ja oli tosi kaunis. Tämänkin siemenen nappasin siemenkirjeestä. Kiitos!
Vaikka on riesan maineen kai ansaitusti saanut niin kaunis on kuitenkin. Toivottavasti pysyy omassa ruukussaan...
Näitten siemeniä sain mieheltä keväällä...
"Kaikki on hyrskyn myrskyn tai ainakin heikun keikun" Ois varmaan pitäny välillä vähän napsia latvoja...
Tässä vielä tää mun lemppari... kaukaasiantörmänkukka
Mökiltä löytyy näin kiva leikkipaikka. Kunnon viidakko. Eikä pieni sadekaan haittaa =)
Mardu hei! Vaatiiko kaukaasiantörmäkukka kylmäkäsittelyn! Ostin siemeniä, mutta idättämisen ohjeita ei ole…
Tämä ei nyt ole pihalta mut, mulla ei ole kuin muutama sisäkukka ja tän ostin alesta parilla eurolla ja se alkoikin kukkimaan.
Olen itse ostanu törmänkukat taimena, joten en valitettavasti osaa sanoa tarviiko kylmäkäsittelyn. Siemeniä noista kyllä keräilin, joten pitää tuota kasvatustakin vaikka kokeilla.
Jälleen ihanuuksia Mardu. Mikä on tuo sivun 15 ylhäällä oleva sinivaalea kukka? Onko luonnossa noin kookas kuin kuvassa näyttää? Ja kyllä sinunkin pihamaalta löytää niin erikoisia kiviä pinnoitteena ja muutenkin, että laita ihmeessä tuonne kivipalstalle kuvia.
Kiitos Huitukka! se sinivaalea kukka on kesäleimu.
Ihania kukkia taas Mardulla! Ja vautsi mikä viidakko pojilla, pääsispä itsekkin vielä kömpimään tollaisiin paikkoihin.
Hienoja kukkia Mardulla on ja kiva kallio pihassa:) Mulla ei tuo kesäleimu onnistunut vaikka pitäisi kai “helppo” ollakkin:(, pitänee yrittää vielä uusiksi ens keväänä aurinkoisempaan paikkaan…
Ja se, sulkaneilikkakos se oli, kaunis!!
Uskomattoman hurmaavia kukkia MArdulla - vallankin se valkoinen unikko punertavilla reunuksilla! Ja todella ihana kukka se, josta kiittelit Vuokkista, mikä kukka se on?
Kiitokset “vierailuista” ja kommenteista! Annapaatta se kukka josta Vuokkista kiittelin on muistaakseni perhoskukka. Keväällä penkkiin siemenet heittelin ja noin kauniita kukkasia sieltä pukkas. Ja Pirjoh, jos sulkaneilikkaa haluat niin sitä kyllä piisaa. Laitetaanko siemeniä vaiko taimia? =)