Nuppuja vasta täällä, vielä menee vähän aikaa ennenkuin kukkivat.
Minun vanha marraskuukaktus pudotti versoja, kun hellekesä alkoi liian aikasin. Ei siinä ole nyt nuppuja se on joulukaktuksien kanssa viileällä ikkunalla makkarissa.
Kannoin ne olohuoneeseen kasvilamppujen alle.
Mä en kyllä enää vie kesäksi omaani ulos. Toissa kesänä vein, eikä kukkinut kuin vasta keväällä huonosti.
Viime vuonna annoin olla sisällä koko kesän, ja loppuvuoden kukinta oli mahtava.
Nyt taas laitoin kesäksi ulos, ja koko kasvi pudotti hirveästi lehtiä heti, kun toin sen sisään. Ei nupun nuppua näkyvissä. 
Minullakin se pudotti versot eikä alkanut tekemään nuppuja.
Enoo vieny koskaan ulos yhtään kaktusta,joka vuosi kukkivat syksyllä ja keväällä.
En oo koskaan vienyt ulos, viileässä kamarissa ovat muun ajan, keittiöön vien tähän aikaan kukkimaan. Saavat enemmän valoa ja lämpöä.
Minulla oli syksyllä ne parvekkeella. Ihan suojassa.
Ainoastaan vanhemmat kevätkaktukset kuoli, kun helle iski.
Marraskuunkaktus on työntänyt pienet punaiset versot.
Joulukaktus miettii vielä mitä tekee.
Tosiaan helle vaikutti niihin. Koska täällä helle iski jo toukokuussa eikä taukoa näkynyt.
Oi että on nätti ja miten hienon värinen👏
Mullakin yksi oranssi.
kitikat,tämä keltanen luonnossa.
Haluutko pätkän keväällä 
Ei tartte, mulla noita jo niin paljon. Entä sinä, olisiko sulla tarvetta? Kuvassa näät värit.
Täytynee vuoden päästä hankkia lisää marrakuunkaktuksia.
Vuosi sitten ostin marketista ja erotin ne kaikki yhdestä ruukusta, kun yleensä joku syö toisten ravinnon.
Toisin kävi, sillä ne kuoli.
En nyt tarvi,on taas liikaa ku toin työpaikalta marraskuut.
Mutta jos nuille käy köpsysti niin sitten ilimottelen.
Karvari, mun iso valkonen joulu(?)kaktus tuli matkansa päähän. Otin siitä pistokkaita, katotaan juurtuvatko. Mulla on kyllä ex-anopilta tuotu pieni todennäkösesti valkokukkainen mutta toi matkansa päähän tullut oli Nopsikselta saadulta pistokkaasta kasvatettu ja siksi tärkeä. En muuten olis siitä ottanutkaan enää pistokasta kun sisäkasveille on tilaa vaan muutaman paikan verran.
Toi sun oranssi on väriltään niin kiva että sen pistokasta voisin koettaa kasvattaa jos keväällä sellanen siitä helposti irtoais ja viittisit postittaa. Mut palataan keväällä asiaan 
Nuu,iliman muuta saat 
Mutta muistuta minua sitten keväällä vielä josen tonnakko muista.
Ja kaikki jokka haluaa tuosta pistokkaita nyt ilimottaa,siiton mistä ottaa 
Mullakin eri värisiä, saa pistokkaan jos haluaa.