Marraskuunkaktus, Schlumbergera truncata

Täällä kukkii nyt tämmöinen.

Alkujaan oli 4 pistokasta, mutta koiranpentu teurasti kaktuksen minun ollessa saunassa.
Yksi alku jäi henkiin ja on nyt näin iso, pistokas on laitettu 3 vuotta sitten kasvamaan.

Oranssi marraskuunkaktus kukkii taas. neljäs kerta kesän jälkeen. Pöhlöksi tuo on tullut. Joka kerta kaikissa latvoissa kukkia.

Mulla vaaleanpunainen ollu kukassa enempi tai vähempi lokakuusta asti. Kiertää kehää. Paljon nuppusiakin vielä. Joulukaktus alotti vähän myöhässä joulun jälkeen, kukassa on sekin vielä ja samalla kierotyylillä. Syksyllä ekaa kertaa kukkinut kellertävä on taas nupuilla.

Tänään nostin sen viileältä ikkunalta lämpöön.

Keltainen on varsin innostunut kukkimaan. Valkoisessa vain muutama hassu kukka ja nuppua.

Kaksi kaktusta kukki taas.

​​​​

Minulla se oli viileä ikkunalla koko talven, mutta ei vain alkanut kukkimaan. 

Kastelin äsken kukat ja mun vanhin pinkki marraskuunkaktus on salaa tehnyt ihan kauheasti nuppuja.
Taisi kaktukset oikein tykästyä, kun naapuri harvensi metsää niin pääsee vähän valoa pimeyden pesäänkin. :w00t:

hiljaista näkyy tällä palstalla olevan.kauniita kuvia. olen itse yli 10v  kasvattanu jotain kolmea marraskuunkaktusta puol metriä ne on leveitä roskasia kun kukkiivat.joka vuos tulee otettua oksia niistä ja kukinta on komeata mut nyt mietin raaskinko kompostii ne laittaa voi kun ei oo ketää joka ne haluais.väriltää punanainen,keltainen,valkoinen

Minun Marraskuunkaktus on alkanut tekemään nuppuja. :slightly_smiling_face:

Eka marraskuu jo varoen aloittelee .

Viikko sitten pudotin punaisen kaktuksen parvekkeen lattialle. Pieneni melko sopivasti kun oli jo melko iso tuoda sisälle. Nyt katkenneet oksat alkavat kukkia. Valkoisen toin ehjänä sisälle, nyt on joka latvassa herneen kokoinen valkoinen nuppu.

Työpaikan aulassa.

Mun vinttapuoli on aloitellut myös :blush::+1: ja vinossa tietenkin…

Kirkkaanpunainen ikivanha “Hilman” kaktus aloittelee myös.
Siinä on vasta yksi kukka auki.

Viherhuoneen ylähyllyllä kahdeksan eri kokoista, onko marras- vai joulukaktus, ei harmainta aavistusta, ovat kaikki nuppuja täynnä. Kastelin ne tänään aamupäivällä, eivät ole saaneet vettä moneen viikkoon ja roikuttivat jo varsiaan.
​ 

​​

Oranssi marraskuunkaktus aloittelee kukintaa.