Onko Eetu kissa vai koira? Meillä on ollut hoidossa kissoja ja muutama koira, kissat on pelänneet noita ja koirat joko haluaisi syödä tai leikkiä. Oma koira (edesmennyt airedalenterrieri) vaan kävellä lompsutteli marsuista välittämättä vaikka niiden päälle, ulkoaitaukseen koira halusi mennä noiden mukaan
Toy Story "Lysti" risteytysuros,6kk. Se on "isin" pirulainen.
ja Samael "Elmo", harlekiiniuros vajaa 3v. Kaikkien "lemppari".
Ja tässä kaikki yhdess koos, eli koko lauma, Elmo on porukan "The Boss" Uppa alinta kastia ja muut välistä. Lysti piti siirtää nyt väliaikaisesti aitaus/häkin ulkopuolelle omaan häkkiin, kun sillä alkoi murrosikä, se ei tajua olevansa paljon pienempi kuin muut…
No arvasinhan minä etten ole ainoa marsuhöperö täällä! Ihana lössykkä tuo Rölli!sullekin
Ihania ovat kaikki Marsuhöpöjä ollaan, Rölli on meidän neljäs marsumme... aina ollut vain yksi uros kerrallaan. Ja kaikilla ihan erilaiset luonteet ja tavat; nykyinen on kyllä meidän perheen ylintä kastia, kuvittelee omistavansa koko talon ja kulkee perässä kuin koiranpentu
Meidän herra on tällä hetkellä taas kyllästynyt voikukkiin ja kyllä tuohon tomaattiinkin. Ihan ovat siinä kuin ihmisiä, kun aina alkaa joku ruoka tökkimään ja sittenhän sitä ei syödä. Voikukkia enempi se tykkää kaikenmaailman heinistä, joita pihalla kasvaa
Röllin rodusta en tiedä mitään... siinä on vain tuota kahta väriä: enempi tummemman ruskeata ja niskassa ja mahanalus tuollaista kinuskia. Sen syntymätodistuksesta katsoin, että isukki on ollut silver argente ja äippä agouti, eli jostain sekotuksesta kai siis kyse...?
Lisäys: nyt vasta huomasin, että onhan siinä suun ympärillä muutamia karvoja valkoistakin.
Niin minä huomasin sen valkoisen maitoparran, söötti.
Meillä jää voikukat kans jo nyt viimeiseksi, tomaattia en uskalla usein antaa kun Ursolle tulee siitä huulirupea helposti. Persilja, salaatti, herneenversot, apila ja heinät on kyllä aina suurinta herkkua.
Meillä ihan ehdoton suurin herkku on aina niinkin vahvanmakuinen yrtti kuin Basilika. Nyt kun herra täyttää sunnuntaina 2 v. niin olen luvannut ostaa synttärilahjaksi ihan oman puskan. Onko teidän marsut kovia muuten nuolemaan? Meillä tämä Rölli ja edellinen marsu Pate ovat siinä ihan hakoja. Rölli on opetettu jopa antamaan “pusu” nenälle, sitten saa vasta ruokaa. Pusu on välillä aika hurjakin, tuntuu että nokasta irtoaa pala kun on oikein innoissaan, mutta pusu tulee joka kerta =)))
Olen lupautunut olemaan 6 päivää marsunhoitajana ja heitä on 7 marsua yhteensä. Kova oli vinkuna ja piipitys tänäänkin kun huutelin heille jo ovelta, yksinäisiä ovat päivän olleet...
Harmi kun olen niin allerginen, etten voi syliin ottaa enkä kauaa viipyä, huomenna pitää ostaa hengityssuojain apteekista. Onneksi saan mukaan silitteleviä apulaisia ja hoitelen lähinnä ohjeiden annon ja juomapullojen täytön. Voiko marsuille antaa maitohorsmaa?
No en tiedä syövätkö… ei kai se myrkyllinen ole, mutten tiedä onko vahvan makuinen sitten? Sun tarttee maistaa itse Ikäväähän ne piipittävät, jos ovat tottuneet paljon ihmisten läheisyyttä saamaan. Mutta pihalta syövät ainakin voikukkaa, heiniä, ruohoa, vesiheinää… siinä joitain esimerkkejä. Tsemppiä hoitajalle
Hyvässä ja kokeneessa hoidossa Marsut ovat. Horsmaa voi syödä ihminenkin versoina ja teenä, marsut on kuiteskin eri juttu... . Meidän Marsu eli 6½ vuotiaaksi täysin hemmoteltuna seuramarsuna ilman lajitoveria. (pelastettiin huonolta hoidolta 3½ vuotiaana jne) mutta pidettiin sylissäkin pyyhkeen sisällä, allergian vuoksi karvat piti pitää poissa. Ikävähän niillä on!! ! Muuten marsut kyllä pärjää mutta syrjäytymisuhan alla olosta huolissamme olemme. Onneksi oh huomenna mukana uudet innokkaat ja kokeneet silittäjät, puhuvat "marsun kieltä" ja ovat muutenkin marsuiksi!
Meille on elokuun alussa tulossa siskonlikan marsut hoitoon koko kuukaudeksi. Innoissani olen, kuten lapsetkin, ja meille tulisi omia marsuja jollemme pojan kanssa olisi niiin allergisia marsuille. Viime yönä näin unta mustavalkoisesta marsusta jota pitelin sylissäni pitkään kunnes meni karvoja suuhun ja sitten yökötti. Mitähän tuokin uni merkitsi…Suloinen marsulauma
Nuo allergiat ovat kyllä mystisiä juttuja. Meidän perhe on allergisia kaikille muille karvaisille paitsi marsuille; siksipä meiltä aina sellainen löytyy
No meillä taas mies on kissoille allerginen ja marsuihin tuli myös. Kysyin heti että annetaanko ne pois vai mitä ja hän vastasi että eihän sinun lemmikkejä voi vaatia pois annettavaksi, kyllä hän pärjää. Hoitaa niille ruuat ja vedet jos olen pois kotoa. Syliin ei voi ottaa ja rapsuttelun jälkeen kädet on heti pestävä.
Tuohon huuteluun vielä, meillä marsut huutaa aamu ja iltaruokaa, ne tietää milloin olen herännyt ja on ruuan aika sama illalla kun talo alkaa rauhoittua.
Vesipullojen tyhjeneminen yleensä kuuluu niin, että pulloa koluutetaan tai sitten huudetaan.
Syliin eivät huuda ikinä. Jos naapurihäkissä on kavereita, toki silloin jutellaan, mutta ei marsut ihmisen seuraa sillai kaipaa, lajikumppaneilleen ne juttelee, meillä ainakin.
Yksinäisen marsun elämästä en sitten tiedä mitään, koska marsut ovat laumaeläimiä, saalis sellaisia, ja ihminen ei, siksi meillä otettiin heti alkuun kaksi.