Suloisia pikku veijareita

Emokin ihan pyylevä vielä, mutta pian laihtuu. Mumi arvas oikein. Haluatko?
no en mihin mä sen laitaisin ja kissat sen tappasivat pienen raukan.
Vaikka ne suloisia ovat ja mulla on ollut marsu nyt ei vaan aika riitä sitä hoitaan yksin olisi. Eikä voisi käydä enää salaa jääkaapilla : )
Voi mitä pikkuisia, onneksi ei likka ole nyt kurkkimassa selän takana, se huokailisi oitis tuon vaaleimmat perään. Marsukiintiö on meillä kyllä nyt täynnä. Vaan onpa ollut äitylillä kokoa, eikä ihme, reippaan näköisiä pieniä.
Aivan varmasti niistä tulee tosiaan hyviä jääkaappivahteja.
Minähän olisin voinut ostaa pari tyttömarsua meille kun oon miettinyt että mistä ne saisin.
Onkos heitin iskä rusetti kun pojalla näyttäis olevan vähän niinkuin irokeesin tapaista ? Ihania
. Onneksi meidänkin marsukiintiö on täysi.
Isä on tää rokkitukka
eli rusetteja löytyy. Tiufti, poikaset on vapaina kaikki.
Ainakaan vielä ei näyttänyt tytöillä olevan isänsä “hiuksia” eikä myöskään väritystä. Suloisia ovat sekä vanhemmat että lapsukaiset.
Tolla pojalla vain on rusetteja, tytöt on sileitä. Sen näkee heti syntymän jälkeen, eli niitä ei kehity myöhemmin. Karvan pituus voi muuttua, eli turkki alkaa kasvaa syntymän jälkeen.
Tänään on ollut marsulan suursiivouspäivä. Eikä se mikään pikkuhomma ollutkaan, kun ei ole pelkästä häkistä kyse, vaan muutamasta neliöstä. Marsulan pohjalla ollut paksu muovi irrottettiin lattiasta ja vietiin ulos pesuun, samoin kapeat levyt, joilla se oli saatu pysymään seinällä, sitten siivottiin lattia sieltä alta, ja todettiin muovin toimineen hyvin: puulattiassa ei ole mitään vauriota. Häkki vietiin myös ulos ja pestiin perusteellisesti. Nyt on muovi taas teipattu ilmastointiteipillä lattiaan kiinni, ettei mene heinät ja purut alle. Ei mikään esteettisin ratkaisu, mutta siihenhän tulee teipin värinen aita päälle. Vielä on paljon puuhaa, kolmelle hengelle ihan riittävästi. Onneksi likat ovat tehneet itse suurimman osan.
Vauvoja! Ikänä ollu noin kiharakarvaisia.
Teillä vissiin myöthän sikiää joku marsu ![]()
Ei meillä ole kun kaksi synnyttävää. Raskaus kestää n.10 viikkoa, joten ei niitä myöthän sikiä.
Ja nyt kerkesin uroksen ottaa erilleen, ettei heti lataa uutta satsia. (puol tuntia synnytyksestä)
Nethän on sit sangen himokkaita kavereita ku heti pittää päässä rasahuttamaan XD
Arvaas naaraan kiimaväli. Päiviä vai viikkoja vai kuukausia?
Tunteja ![]()
Aloin ihan mielenkiinnosta netistä hakemaan tietoa marsun kiimasta ja sielä oli, että kiimaväli olis 14 vrk
No ei nyt sentään, pari viikkoa.
Lepoa toivoisin äiteemarsuillekin suotavan… Onko uros sama kuin toisella naaraalla ?
Joo, Rocky rokkitukka on uros molemmilla.
Pidän kyllä emoille taukoa, tämä edellinen tummanruskea Elli synnytti viimeksi Tammikuun lopulla ja nyt elokuun alussa.
Ja nyt otin Rockyn pois ennen Eevan synnytystä ja laitan vasta aikaisintaan viiden viikon päästä takaisin.
Kyssis, mihin tet saatta aina kaikki marsuvauvat menemään?