Matkakuvia: Israel

Pirkko-Martta, tämä on sellainen "satunnainen" systeemi. Makrokuvat onnistuu, jos sattuu, eli tuurilla onnistuu jokunen. Tosi huonosti on tuo tarkennus. Otan 5MP *** , kuvia. Niissä on sitten varaa leikata/ rajata pienempiä yksityiskohtia. Yleisesti siis saan ottaa tosi monta kuvaa, että saan yhden jotakuin kelpuutettavan..

Laitan muutamia kuvia, puiden ja ym. kasvien taimista. Osaan en edes tiedä nimeä, olen vaan itse keksinyt nimen kukan perusteella.

Oranssikukkapuu

Tästä kasvista ei ole tietoa, mutta itse pidän sen huonekasvina. Katsotaan kuinka kauan jaksaa kasvaa.

Tätäkään en muista, lappu joutunut hukkaan.

Tähän taimeen tulee puna-apilan näköiset kukat.

Keltaisen kukkapuun taimet, ovat vähän kärsineen näköisiä. Jaksavatkohan sinnitellä?

Kärsimyskukkien taimia.

Tämä on joku kesäkukka, nuppujakin on jo näkyvissä.

MInullakin kukkii nämä ihanuudet :) Kiitos vain Pirkko-Martta!

Heh, enpäs näistä kahdesta jätistä arvannutkaan istuttaessani piskuisia taimia, jotta kuinka isoja niistä tuleekaan! Pirkko-Martta, mitähän ne olivatkaan? Noita sinisiäkin luulin paljon pienemmiksi kun tuohon laitoin:) Siniset (ja yksi valkoinen) ovat vissiin Ajacis-nimisiä? Otanko siemeniä talteen ensi vuotta varten, ei kait ole kuitenkaan monivuotisia? Ja nuo jätit, tuo vihreä jo kukkii, saakohan siitäkin siemeniä?

Kauniita nämä ovat, ja tulivat sopivasti oranssien unikoiden kanssa, värit oikein loistavat kilpaa:) Ja tuo yksi valkoinen Ajasic sattui sopivasti tuon punaliilan jätin kylkeen, ihan kuin tuo "Jätti" kukkisi :)

Tässä vielä lähempää tuo valkoinen Ajasic(?) punaisen "jätin" suojissa

Tuleekohan tuohon punaiseen sitten vihreä kukka kun tässä vihreässä on punainen, heeh

Vielä tämä yksi kuva, nää on niiiin mahtavia kukkia! Mieheni kysyy joka päivä ne nähdessään, että onko noikin niitä Israelin kukkia? Onko nämäkin, Pirkko-Martta? Ens vuodeksi jos sais niin sitten pitää laittaa paremmalle paikalle.

Noi isot ovat revonhäntiä ja eivät ole Israelin siemeniä. Kyllähän niistäkin saa siemeniä, mutta itse en ole koskaan kerännyt niitä.

Ajacis, eiköhän se ole monivuotinen, ritarinkannus luultavasti on suomenkielinen nimi. Ainakin toisella palstalla on sellainen nimi.

Hyvä kun selvisi, kiitos! Ovat kyllä komeita!

Tässä tosi surkeita kasveja, olivat kesäkuussa paljon paremman näköisiä. Onneksi nyt on näkyvissä jo uutta kasvua.

Tässä vielä se aikaisempi kuva, samasta kasvista.

Mathiola alkoi kukkimaan. Suomenkielinen nimi, sitä en tiedä.

Pirkko-Martta, kukkasi on leukoija....onpa hassu nimi