Pirkko-Martan siemenistä, onko muillakin tullut näitä? Ensin ei millään meinanneet kasvaa, ja nyt on kahdesta kukkavarresta tullut upeita matalia haarovia kasveja. Hassun näköisiä kun sisäpuoli ja päälispuoli on kuin eri kukasta.
Ne on niitä kesäkukkia tarleena. Minulla alkoi kukkimaan tällainen, nimestä en tiedä mitään. Keväällä laitoin kasvamaan, ensin ei meinannut tulla yhtikäs mitään, mutta nyt on 10 tainta kasvamassa. Ei hassumman näköinen kasvi, vaikka kukka on ihan pieni ja mitättömän näköinen.
Lehdistä tuli mieleeni kohtalonköynnös, voisiko olla sukua ?
Tarleena, se aukeaa vielä lisää... ja ulkopuoli jää näkymättömiin..
siitä tulee tällainen..(hämppis ei kuulu mukaan)
Mistäs sen tietää, vaikka olisikin, Otin siemenet kuitenkin kukkapenkistä, jos oikein muistan, ne ei ollut siellä noin komeita noi lehdet ja kukatkin olivat vielä vaatimattomampia. Minun kamerallni ei kait saa kunnon lähikuvia otettua. Pitääpikin ottaa kuvia mukaan syksyllä ja kysellä nimet kaikille tuntemattomille kasveille.
Pirkko-Martta, tiedätkö nimeä torstai, 26. heinäkuuta 2007 - klo 21. 06 .
Näyttää köynnössydämelle ?
Sehän on viihtyessään monivuotinen köynnös, tietoja vaan löytyy vähän.
Minä kylvin kyllä sellaistakin siementä keväällä ja ne taimet hävisivät lappujen myötä. Ja nyt olen pitänyt sitten näitä kasveja Israelin siementen taimina. hyvä jos nimi löytyi.
Kiitos Vuokkis, olet tainnut saada samasta pussista kuin minäkin. Montaa Pirkko-Martan kukkaa en saanut pysymään hengissä, mutta taisikin jäädä kauniimmasta päästä. Se terälehden ulkopuoli on kuin mokkanahkaa.
Tässä keltainen kesäkukka kukkii nyt parhaimmillaan.
Kaunis on tuokin, hyvin näyttää viihtyvän.
Sanon tätä kukkaa apilaksi, kun on ihan sen näköinen. Vain 2 taimea säilyi hengissä. Näitä siemeniä pitää keräillä siellä, on kaunis kasvi.
Ja lähikuva kukasta.
Taitaa olla pallohäntä, Gomphrena glodosa , hyvä kuivakukka.
No sehän se !
Taas pitää kiittää hyvistä tiedoista! Itse olen laiska kuukkeloimaan.
Tämäkin on Israelin kukkakaupasta ostettujen kukkien siemeniä, mutta mikähän on nimeltään?
Tässä kuva pussista.
Kesäkurpitsan siemeniäkin toin, nyt vasta alkaapi tulla satoa.
Maariankellojen taimet ovat kasvaneet jo näin isoiksi. Pitääkö ne suojata jotenkin talveksi, et kukkisivat sitten ens vuonna?
Pirkko-Martan Israelin siemenkirjeestä tämäkin. Otan siemenet talteen,että saisin ensi vuonna ison puskan.
Kukat alkavat aueta. Tunnistaako kukaan tälle suomenkielistä nimeä?