Matkakuvia: Israel

Tämä nimetön pieni punakukkainen on vielä täydessä kukkaloistossaan.

Vihdoin ja viimein alkoi kukkimaan, mutta ei ole kovin hyvännäköinen kun on joutunut niin paljon sateessa olemaan. Kerkiääkö edes toiset nuput enää aueta.

Kohta sitä ollaan taas uusia siemeniä innolla keräilemässä. Pitää olla aina mukana joku pussi. Miettimistä, mitä kerään ja etten mene sekaisin, jos vaikka tulee uusia tuttavuuksia.

(siirsin kuvagalleriaan ettei kuvaset häviä)

Kiitoksia paljon Uni siirtämisestä. En olis tuota itse huomannutkaan, tai en ole edes ajatellut että häviäisi pois.

Toi punakukkainen, voisko olla joku Lobelia gardinalis sen näköinen oli Jelitton kuvissa. Viisaammat tietäjät asialle.

Nyt olisin käsi ojossa, jos jollakulla olisi ylimääräisiä Israelin punaisen kesäkukan siemeniä. Sillä mun ei onnistunut saada ollenkaan valmiita siemeniä, siinä vaiheessa kun olis pitänyt alkaa tulemaan, kaulasta napsahti poikki ja mätäni siihen. Pienestä määrästäkin olisin kiitollinen.

Tunnistaako joku mitä olen kylvänyt? Nämä on niistä Pirkko-Martan Israelin tuomisista...

Ja taustalla on Topin "leikkaama" sinihibi, joka onneksi näyttää olevan hengissä, kun puskee vihreää...

Joku köynnös, ettei olisi se glitoria, tulee siniset kukat, valkoinen keskus.

Ei ole clitoria, kun sitä mulla on toisessa ruukussa.

Koulin juuri keltaisen kesäkukan taimia 80 kpl, siinä on sitten jo varaa kuollakin muutama.

Heippa Ajattelin nyt kylvää niitä sinun Israelin punaisen kesäkukan siemeniä. Vieläkö niitä ehtii, vai olenko myöhässä?

Sain sinulta viime keväänä kaksi ihanaa revonhännän tainta. Nyt kylvin itse kyseisiä repolaisia.. Mahtoiko kylvöaikataulu olla sopiva?

Kiitos Pirkkissilmän isku

Kyllä kerkiää ihan hyvin, sen kun laitat heti multaan. Vasta minäkin kylvin pari viikkoa sitten.

No hyvä, kiitoksia Viime keväänä kun Mäntsälän vaihdossa sain taimia sinulta, niin otin siemiä talteen ja tänä kesänä on pakko saada niitä ihanuuksia enemmän pitkin pihaa Kukkii niin pitkään ja yksi taimi haarottuu kovasti

Hiphep, kylvin 3 Pirkko-Martan Israelin-kasvinimellä siemenkirjeestä mukaan tarttunutta siementä 12.3. yhteen pottiin. Nyt ne ovat kaikki itäneet, kuukauden verran siis meni. Mitähän ihmettä sieltä on tulossa, tietäiskö Pirkkis oliko siemenkirjeessä vain yhtä lajia tarjolla ja jos oli, niin mitähän se on? Isoa, pientä, keltaista, punaista... kasvi

Ei harmainta aavistustakaan. Olen laittanut moneen siemenkirjeisiin niitä siemeniä ja erilaisia. Mukana oli myös kaupasta ostettuja siemeniä. Joten ei auta muu kuin odottaa ja katsoa mitä tuleman pitää.

No, elämässä pitää olla mukana jännitysmomenttikin…tää varmaan on siitä mukavimmasta päästä :slight_smile:

Miekin otin siemenkirjeestä hiukan Israelin kesäkukan siemeniä. Niille kävi siten että kaksi taimea tuli, toinen ei sitten jaksanutkaan kasvaa ja toisen katkaisi meidän 2 vuotias.. Harmittaa kovasti. Olisi ollut tosiaan niin jännää seurata millaisia niistä tulee.

Israelista ostettuja kesäkurpitsan siemeniä, tällaisia taimet nyt.

Keltaisen kesäkukan taimia.