Matkakuvia: Israel

Täällä myös aloitettiin kukkiminen... vähän kesti, kun mietittiin ensin.

Voisikohan joku ottaa noista Pirkkiksen punaisista kesäkukista syksyllä siemeniä talteen, kun omani viime kesänä kerätyt siemenet eivät itäneen lainkaan. Pidin niistä kovasti. Kauniita ovat keltaisetkin.

Ilman muuta otetaan talteen Maire`!

Onkohan kellään tietoa miten näihin tulee siemeniä, olen nimittäin ihastunut näihin täysin.

Keltainenkin aloitti kukkimisen! Mikähän lienee on nimeltään?

VAUTSI ! Onpas sulla erittäin kauniit noi kukat,Pirkkis kerää siemenet talteen jos niihin tule,olisin mielelläni siemen jonossa.

Minulla on vielä noiden punaisten siemeniä jonkin verran jäljellä. Säilyykö niissä itävyys vielä ensi kevääseen? Ovat siis viime kesän tulosta.

Kesämalvikki tekee ihan kivasti siemeniä. Mulla oli 4 vuotta vanhoja ja hyvin itivät tänä keväänä.

No kiitokset tiedosta, olipa hyvä uutinen. Siis kerään kaikki siemenet talteen.

Israelinkukkaa ja isovahakukkaa, tosin sateen piiskaamina..

Toi punainen israelinkukka on Zinniaa

Niin minunkin mielestäni se on Zinniaa. Saattaa sitäkin olla useamman sorttista ja väristä. Joskus kasvattelin keltaista, mutta tuo punainen on kyllä todella kaunis!

Kevään siemenkylvöt tuottavat tulosta, nyt kukitaan.

Sivulla 6 (maanantai, 20. elokuuta 2007 - klo 21. 19 ja keskiviikko, 12. syyskuuta 2007 - klo 12. 46) olevalle kasville ei kai kukaan antanut nimeä. Se on pipo, Penstemon. Selvisivätkö talven yli?

Ei selvinnyt, harmi oli niin kaunis kukka.

Itse kylvin joskus hyvin samannäköisiä pipoja enkä tainnut saada niitä edes kunnon taimelle asti, saati kukkimaan. Tuolla pipoketjussa näyttäisi olevan ainakin yksi pipolajike, jonka pitäisi talvehtia hyvin.

http://eline.impecta.se/images/prod250/8846a.jpg

Täältä saa Israelin punaisen kukan siemeniä. Löytyipäs paikka, vaikka kissojen ja koirien kanssa on etsitty siemeniä.

http://www.impecta.se/

<strong>Zinnia hybrida 'Profusion Cherry'</strong><br/>Hybridzinnia

No niin, Israelin hiilenpalaset ovat tällaisia, mikähän kukka lienee?

Olen kyllä kuullut nimen, mutta enpä tietenkään enää muista sitä.

Johonkin siemenkirjeeseen olen laittanut näitä siemeniä. Onko kukaan kasvattanut ja saanut kasvamaan, ainakin itivät, toin nämä syksyllä 2007.

Pirkkis - vesihyasintti/merihyasintti???

Onkos hietanarsissi mahdollinen ? Pätkähti vain sellainen nimi hiilenpaloista päähäni.