Matkakuvia: Israel

Sivulla 9 ja muutama eteenpäin, onkin näköjään keskustelua tästä kasvista. Silloin ei ollut näitä siemeniä itselläni, kun laitoin ne kaikki eteenpäin, mutta yhdessä kirjeessä oli ja otin ne sitten takaisin itselleni. Mees sinne katsomaan, siellä on sinunkin tekstiäsi.

maanantai,
12.

toukokuuta

2008 - klo 11.
26 (yli 279 vuorokautta sitten)

Minulla on tuolla kasvamassa siemenestä Pirkko-Martan Israelinkasvi,
pussissa luki "ei tietoa, ehkä huonekasviksi sopiva". Siemenet mustia,
puolipyöreitä, koko n.puolet pikkurillin kynnestä. Laitoin maaliskuussa
3 siementä ruukkuun, ja kaikki ovat itäneet ja kasvussa, tosin hitaassa
sellaisessa. Olin juuri ottamassa kuvaa niistä kun kameran akku
onnekkaasti simahti, joutuu lataukseen. Laitan myöhemmin kuvan niistä
kasvin aluista, josko muillakin on sitä samaa.
Nuu kirjoitti näin.

https://puutarha.net/scripts/image.asp?kuva=1&id=35663

Samanlaisia on kuin nuun taimet, ovat minunkin.

Pirkkis, ne on mulla vieläkin tuossa ruukussa. Eivät ole mihinkään siitä muuttuneet, se on sellainen heinämäinen kasvi. Ei tunnu tuuheutuvankaan, kuihtuneen lehden tilalle kasvaa uusi. En kovin suuria odotuksia sinuna sen päälle laittaisi :slight_smile: Tuossa just yks päivä kattelin sitä ja aattelin että kasvattelen varmaan ikkunalaudallani jotain sen maan juolavehnää :slight_smile:

Tässäpä, kun selasin noita kesäkukkien siemenluetteloita, tuli vastaan Pirkkiksen Israelin punainen kesäkukka. Se on tämä:ZINNIA hybrida Tsinnia ''''''''Profusion Cherry'''''''' Tiedot kukasta löytyy täältä.

Kylläpäs olivatkin kalliita siemeniä, huh, huh!

Kannatti kerätä niitä ilmaiseksi ja nyt on jo aika monella niitä ollut kasvamassa.

Juu, pitkän pennin on säästänyt, kun monena vuonna jo noista laitellut. Kun ajoissa saa kukkimaan, aina ehtii joku satsi uusia siemeniä valmiiksi… itselle ja toisille… On tämä vaan niin mukava “kierrätyspaikka”