Matkakuvia: Patsaspuisto Parikkalassa

Heitä sitten riittää

Ja riittää...

Tämähän on aivan uskomatonta taidetta. Voi valtava mikä työtuntimäärä näihin ihmisiin on uponnut. KAUNISTA ja USKOMATTOMAN KAUNISTA, SATUMAISTA!!!

Aivan uskomaton paikka! Tuollahan menisi kokonainen päivä helposti kaikkea ihaillessa.

Kovasti on urheilullisen näköistä väkeä puistossa.

Mitähän meikä tässä on koettanut kuvata?

Asennoissa löytyy.

Kalpea yleiskuva joogatarhasta, mutta antanee käsityksen joogaajien määrästä ja monimuotoisuudesta.

Vielä viimeinen kuva reippaista pojista ja sitten vaihdetaan aihetta.

Sammal pukee näitäkin.

Joogatarhan ulkopuolella aidan vieressä on tämä varhaista tuotantoa oleva lukeva tyttö -patsas. Tämä oli jo silloin, kun olin lapsi eli kauan, kauan sitten. Silloin patsaita valmistui ehkä pari kesässä. Vuosi vuodelta tahti on kiihtynyt ja nyt noita lapsia syntyy jo niin kiivasta vauhtia, etten edes tiedä, kuinka monta uutta on viimeisen käyntini jälkeen syntynyt. Eli jos joku on käynyt puistossa pari vuotta sitten, löytää nyt varmasti jo hurjasti uutta katsottavaa.

Kuinka enosi saa nuo yhden jalan varassa seisovat pysymään pystyssä, ja muutkin?

Katsoin kanssa, että osalla on jonkinlainen jalusta joka selvästikin on kehittelytyön tulos?

Jouluruusu, paljasta nyt sen punapukeisen naisen juttu: mikä on jutun juoni. Minusta hän ehkä kiljahtaa iik tai ooh… Vaan totuus on?

Kaalin tiesi tuon naisen salaisuuden, en minä. Minä olen aina luullut, että sillä on pissat menossa housuun.

Tietty voisikohan tällä uljaalla viereen asettuneella uroksella olla osuutta asiaan? Tosin silloin, kun nainen alkoi kiljua, tätä miestä ei vielä ollut olemassakaan, mutta ehkäpä se oli kutsuhuuto. Kaalin paljastakoon salaisuuden, jos haluaa.

Vai halutaan sitä avata paketti ennen joulua, eli punapukuisen naisen salaisuus?

Molemmat Nuun reaktioarvaukset osuivat nappiin. Se on vaihtoehtoisesti joko iik tai ooh! Ja liittyy lähetyvillä olevaan toiseen patsaaseen. Ehkä syy pitää kertoa, mutta haluaako joku arvuutella ensin?

Se joka tuntee jutun, älköön vielä kertoko.

Paljastuksen aika.

Punapukuinen nainen näkee itsensäpaljastajan. Lähettyvillä oli patsas, jonka takki oli takaapäin nähtynä leveillään auki. Mutta edestä päin katsottuna sisäpuolella ei ollutkaan mitään. Takki oli tyhjä, mutta mielikuva jäi.

Muistini mukaan patsas oli harmaa, mutta kun en ole ottanut kuvaa siitä, niin en mene vannomaan enää. Ehkä patsasta ei enää olekaan, vaan tilalla on tuo naisen etupuolella oleva hattupäinen urho, jonka myös levittelee tyhjää palttootaan.

Heh, kiitos Kaalin! Arvasin että se liittyy johonkin mitä hän näkee, mutta itsensäpaljastaja ei ihan ensimmäisena tullut mieleen :slight_smile: No onhan se kyllä iik tai ooh…

Tällä patsasryhmällä on tarinansa, jonka kerron kohta, mutta huomatkaa, kuinka nämä patsaat löytävät luontevasti oman paikkansa kasvillisuuden joukosta.