Mehitähti, Sempervivum

Mehitähtikylvös iti 4 päivässä, siemenpussissa luvatun 3 - 4 VIIKON itämisajan sijasta. Iloisesti yllättivät tämän vihreän viherpeukalon. (Heräsi epäilys, liekö olivat oikeasti mehitähden siemeniä)

Hei!

Minulla kävi ihan samoin. Olen ollut melko varma tähän asti (ennen viestisi lukemista) että ne ovat jotain muuta. Oliko sinun siemenpussisi merkkiä Lord Nelson?

MInulla tuli vihreää muutamassa päivässä. Miten taimesi oikein jakselevat? Vaihdetaan kuulumisia, josko niistä tulee mehitähtiä vai jotain muuta!

Mielenkiinnolla odotellen

Villikko

Hei!

Myös minulla mehitähtiseos (Lord Nelson) iti muutamassa päivässä. Epäilin jo mullan mukana tulleiksi rikkaruohoiksi, mutta kun tomaatin taimien sekaan ei kyseisiä alkuja ilmestynyt, ei kai sekään voi selitys olla..

Ansq

Nyt on mehitähdet suuria! Eipäs olekaan ennen olleet näin valtavia. Kuvassa ne on nyt vähän "rutussa", koska eilen kovat ukkoskuurot riepottivat sitäkin ja pudottivat mm. kaikki pionin kukkien terälehdet maahan. Otin kuvan tänä aamuna ja vielä oli aivan maa märkänä.

Onkohan oikea nimi mehitähti vai mehiruusuke? Mistähän erottaa kumpi on kumpi? onko ketään asiantuntujaa linjoilla?

Laitan kuitenkin tähän kuvan samanlaisista punaisista pampuloista joita Ihaan pihakekkereissä oli tarjolla ruukutettuina. Kukkia taitaa olla tulossa ja asiaa lienee käynyt pupukin varmistelemassa.

Minä sain veljeltäni isoja mehitähtiä. Ja koska sitä piha ei ole niin pöllin Jonttu-kissalta sinisen laakean posliinivadin ja istutin ne siihen. Saavat tämän kesän asustaa aurinkoisella parvekkellani.Mites te jotka ootte istuttanu mehitähtiä saappaanpuolikkaisiin jakaiken näköisiin kuppeihin,niin mitenkä on laita tuon talvettamisen kanssa?  Pitäisikö syksyllä pitää kuivana ja antaa olla ulkona koko talven? Vai laittaa talveksi kellariin, lämpö +5 ja pimeys? Vai voiko se tykätä kyttyrää olla sisällä ilman vettä?

No, jos kokeilu päätyy katastrofiin, niin veljelle niitä tähtiä vielä jäikin.....

Minä sain äidiltäni sankollisen mehitähtiä ja olin sitten kivikasvien mukana ostanutkin niitä tosin onneksi olivat eri värisiä niin ainakin ovat eri lajiketta.Olen tuikannut niitä kivetykseen ja vähän multaa alle tuntuvat viihtyvan.

Nämä kaksi ylintä on saatua

Tämän punaisen olen ostanut ja äiti on jo varannut poikasen :)

Onpa kaunis tuo Kivifanin tumma mehitähti....tuollaisen minäkin haluaisin!
Täälläkin ovat mehitähdet innostuneet kasvuun, kukkaakin näyttää aloittelevan........

No, mutta tuo punainenhan on tosi ovelen näköinen! En muistaaksini ole ikinä ennen nähnytkään! Ei ihme että Kivifanin äiti varasi poikasen....

Punainen oli mielestäni erikoinen ja jään nyt odottamaan että saan sitä tuollaisen ison alueen kuin pikku-mallalla on.

Mehitähti 2006 kukassaan, jänikset söivät ja nyt mietin millä suojaan asiasta viisastuneena.

Tosi ihana! sydän

Mehitähtiä olen minäkin keräillyt tuonne pihalle, kun ne ovat helppoja ja kauniitakin, mutta valitettavasti muut kuin kattomehitähti aika arkoja. Paikallinen Prisma myi keväällä viiden mehitähden kokoelmaa ihan kohtuuhintaan, joten nyt voi taas tuota talvenkestävyyttäkin kokeilla, kun mukana oli esim. seittimehitähti, joka ei aina kestä talvea. Kukinnan jälkeen nuo mehitähdet kuolevat, mutta poikasiahan ne tekevät ihan mahdottomasti ennen sitä, joten jatko on taattu.

Mehitähti aloitti kukintansa.

Kuvasi on kuin suoraan mun penkistäni. Eilen katselin pitkään ja hartaasti odotetun kukan avautumista, kaksi oli juuri noin auennut ja tuumasin mielessäni, että eipä sitten ollut kovin kummoinen väri tuolla frouvalla !

Anteeksi Mardy, älä pahoita mieltäsi sanoistani, olin vain odottanut oikein räiskyvän punaista kukintoa omastani, vaan onhan se varmaankin komea, kun ehtii kaikki pikkupalleronsa avata.

Mehitähti kukkii täällä nyt vasta 

Kauan on kestänyt kukinto! Tässä aloitteleva kukinto..

Vieläkin kukkii, tämä kuva yli viikon vanha ja yhä on kukassa. Kun vielä älysin tukea kukkavarret kivillä pystyyn, niin näkymä parani entisestään;)

Seittimehitähti kukassa

samoin partamehitähti