Ääähhh. Meillä mökkirannan mesikkapenkissä tunkee nyt jo tervaleppää ja sinivalvattia ainakin . MESIKAT Kukkii ja rönsyilee maalaiturin alta lautojen väleistäkin. Luonnon mesikkaa ja muutama taimi taimikaupan Mespi ja Joku Toinen, hyvin marjoivat männä kesänä. Saattaapi olla viisainta antaa kaikkien kasvaa ja siirtää taimia uusiin maisemiin. Mesikka erittää jotain, mikä haittaa lopulta omaakin kasvuaan. Humusta, kuoriketta ja kaikkee tulevaan mesikkamaahan heivataan vesirajaan, jossa on korkea ilmankosteus.
Ei ole pitkääkään matkaa saaristoon, jolta kuuleman mukaan mesikoita kerättiin ja toimittettiin itse herra Kekkosello 19xx-luvulla. Kerääjät kuulemma vahtivat kasvupaikkuja mustasukkaisesti haulikot olalla, nousepa siitä sitten maihin. Samaa toivotan rastaille ja muille marjarosvoille, vaikkei ruutivehkeitä meillä ole ei tule.
jollekulle nuorelle tästä voisi kehittyä ainakin lisätienestiä. markkinointiin ei varmaankaan tarvitsisi kovasti käyttää energiaa eikä rahaa…
Isäntä oli polkemassa aamupäivällä puuntaimien ympäriltä heinikkoa kun oli löytänyt mesikka apajan.
Haki litrankipon sieltä marjoja.
Lammelle on levinny kasvusto joka kukkii komiasti mutta sieltä löytyy vain jokunen marja. Tänäkesänä kylläkin ovat isoja kun kosteutta on riittänyt.
Ooollallaa,mikä aarre!!!
Tula tuulan tuli tuli tei,
emme erkane konsaan ei,
mesimarjani, pulmuni,
pääskyni mun,
paras aarteeni oot sinä mun,
minä sun,
mitä toivoisin minä muuta?
Uuteen paikkaan siirretyt, toimii
oma onni se yhtehen vei,
ja tulkohon hallat ja harmit ja muut,
elo huoleton meillä on,