Temskukan siniset on kyllä kaikkein ihanimmat!
Niitä tahtoisin minäkin!!!
Temskukan siniset on kyllä kaikkein ihanimmat!
Niitä tahtoisin minäkin!!!
Ruukkuihin huhtikuussa istutetut alkaa jo lopetella kukintaansa, mutta onneksi maassa on vielä 50 toukokuun lopussa istutettua. Ensimmäisessä näkyi tänään iso kukkavarsi (niin iso, että olen tainnut jo useamman päivän kävellä sen ohi silmät kiinni).
On se vaan niin epä reilua että joku on laittanu vasta toukokuussa ( ja vielä kolmos vyöhykkeellä)suoraan maahan ja alkaa kukkia kohta. minä Laitoin huhtikuun lopussa suoraan maahan, olen I ja II vyöhykkeiden rajalla ja mulla on vaan komeat lehdet, ei toivoakaan kukista.
MuuuMi, kokeilepa sieltä lehtien haarautumiskohdasta, olisiko siellä semmoista vähän paksumman oloista kohtaa. Sieltä se kukkavana sitten aikanaan ilmestyy. Sitäpaitsi, elokuu vasta alkaa kohta, eli tässä on vielä aikaa. Ei minullakaan taida olla kuin vasta yksi kukkavana esillä.
Keltainen...
...ja oranssi.
Odotus taidetaan palkita, vihdoin ja viimeinkin.
Onpa jännän näköinen alku Pirkko-Martalla. Minulla on ihan littana.
Tällainen kaksivärinen kukka aukesi eilen.
Kaunis tuo anitan kaksivärinen!
Meillä vasta vartta pukkaa, pitääkin tänään mennä tarkemmin katsomaan, joko olisi nuppuja luvassa.
meillä ei näy vieläkään merkkiä kukista. pikkuisen paksummalta alkaa varsi tuntua mutta vielä menee viikkoja siihen että näen kukkia. enkä raukka edes muista minkävärisiä kukkia odotetaan. heitin keväällä kaikki laput pois.
Vihdoin ja viimein odotus palkitaan!
Viikko sitten aloittelivat nämä miekkaliljat kukkimaan, kuukauden päivät olivat esikasvatuksessa ennen ulos istuttamista.
Ei ole nuppuja meilläkään .
MuuMi, älä menetä toivoasi. Se tapahtuu lopulta yllättävän nopeasti. Minulla ilmestyi ensimmäiset kukkavarret penkissä oleviin gladioluksiin vasta ehkä vähän yli viikko sitten ja tänään ensimmäinen jo kukkii.
Ruukuissa esikasvatetut on kukintansa jo lopettanut. Mitäköhän niille nyt pitäisi tehdä?
en minä nyt parin kukan takia hermojani menetä mutta pistää se odotus hiukan ketuttamaan. on vaan niin kärsimätön luonne
Tässä se eilen auennut.
Ohoh, vähän vääristyneet värit. Ei ole ollenkaan noin violetti, enemmän vaaleanpunainen.
Mulla ei tänä vuonna kuki mikään, gladiolukset kasvatti jättilehdet, mutta suurin osa niistä hieman harmaantui, kuivi, tauti, liian pimeää?? en tiedä. Ärsyttää. Kasvaa mutta nuppuja ei näy. Paitsi tämä yksi ihanainen joka kukkii parhaillaan. Mielestäni aivan upea.
Tulipa suttuinen kuva! Mutta selvää saa kai kumminkin. Ihmettelen kun nuo muut ei vaan kuki, lehdet on muutamass jo toista metriä...
Liityn, MuuuMi, sun seuraksesi kärsimättömien odottelijoiden joukkoon: laitoin jo maaliskuussa miekkaliljat kasvamaan ruukkuun sisälle, viime sunnuntaina 5 oli kukkavarren tynkää, muut oli pelkkää lehteä. Yli puolet lehdistäkin on pilkkuisia ja ruskettuneita, ehkä alkukesän kuivuus on syynä... Ei tunnu onnistuvan gladioluksen kasvatus multa, vaikka kuinka tykkäisin niitä katsella. Onneksi on täällä noita kuvia, ettei tarvitse täysin ilman miekkaliljailoja olla.
Tämä ei olekkaan ennen kukkinut