Joo, kyllä iltaisinkin nuuskuttelin kun muistin jostain lukeneeni, että iltaisin monet tuoksuvat kukat tuoksuu voimakkaimmin. Mutta ei se mielestäni eronnut siitä päivällä nuuskutellusta tuoksusta. Ehkä ne ensi vuonna tuoksuu voimakkaammin, jos vain maasta jaksavat pinnistää
Mä jätin viime vuonna maahan, vähän niinku unohtu. Ei sieltä mitään keväällä noussu. Ruostekukat sitävastoin talvehti maassa.
Eipä se taida meikäläisten oloissa talvehtia , mä ainakin nostelen ne syksyisin kuivahtamaan ja sitten vaan sipulit paperipussiin ja jääkaapin pottulokeroon .
Jos eivät talvehdi, niin sitten saavat jäädä maahan ja unholaan. Ei millään ennätä noukiskella sipuleita ylös ja muutaman kuukauden päästä sitten taas laitella ne takaisin maahan. Yleensä siinä kaivaessa tulee kaivettua vääriäkin ylös, tämän olen huomannut nyt kun olen kukkapenkkiä perustanut ja eri aikaan sinne sipuleita lykännyt…
Pitipä minunkin sitten kokeilla tätä lajiketta, kun sipulitkaan eivät ole kovin hinnakkaita. Ei tästä kovin kauaa ole, kun piilotin sipulit ja nyt "miekkoja" tunkee koko alalta ylös. Kaverina heillä pari kääpiölupiinin siemenestä kasvatettua vauvaa.
Näyttääpä oma viestini olevan viimeisimpänä edelleen. Tähän onkin hyvä päivittää miltä nuo piipot näyttävät tänään:
Kukinta siis alkamassa ja nuppuja on runsaasti. On kyllä yksi helpoimmista kasvatettavista täytyy sanoa
Viime vuotinen kukinta, tuli sentään pari kukkaa. Toissa vuonna ei tullut yhtään, sitkeesti pitää kasvattaa ja lannoittaa, toivottavasti se auttaa tänäkin vuonna kukintaan. Nää on kyllä ihania ja tuoksu on mahtava.