Kuunlilja `Minute man` aikoo kukkia komeasti

Kuunlilja `Minute man` aikoo kukkia komeasti

Tässä taas pohjoisseinusta.. Nyt rinteen päältä kuvattuna. Haluaisin siihen JOTAIN mutta en tiedä oikein mitä... Maanpeittoa, vaikka rönsytiarellaa, jota on jo vähän laitettuna. Selvästi nuo ikkunan alla olevat tuijat eivät viihdy paikassaan ja aikaa myöten kasvavat peittämään ikkunan
Punakoison kasvuvoima hätkähdyttää. Olen sitä jo leikellyt sieltä täältä, etteivät jaloangervot jää aivan paitsioon. Niin ja noiden kahden tuijan tilalle olen järkeillyt lisää jaloangervoa, korkeampaa ja matalaa. Mitä muuta korkeaksi kasvavaa voisi ajatella?? Himoitsin siihen alppiruusua mutta nyt en oikein tiedä...

Päivänkakkara tuo itseään kovasti esille perennapenkissä
Kurottelee joka väliin. Kovin ovat erilaisia hopeatäpläpeipin kanssa
Japaninakileijan lehdelle päivänkakkaran kukka luo kauniin varjon.

Mites saniainen tai sormivaleangervo? Eivät kyllä kovin korkeita ole. Miten korkeaa pitäisi? Muistaakseni lännenheisiangervokin viihtyy paikassa kuin paikassa.
Kauniita molemmat ja löytyy pihasta
Noin 1,5 metriä olis ihanne. Hankalaa...Illalla aurinko paistelee tuohon, välillä kuumastikin. Perhoangervo on aivan ihana mutta ei taida noin varjossa menestyä? Tosiaan tuo maanpinta on sammaleinen ja ihan nätti tuollaisenaan mutta jotain siihenkin kaipaa. Talviota on kokeiltu ja kärähti keväällä...
Onko tuossa sisääntulo? Siihen voisi käydä myös joku riippamallinen pikkupuu (koristearonia) katseenvangitsijaksi ja alle lisää noita komeita kuunliljoja ja väriläiskäksi joitain maanpeitteitä. Jos haluaa, että sokkelia ei näy, niin sitten esim. virpiangervoa tai vuorimänty (pysyy kauniina kun leikkaa vuosikasvua säännöllisesti). Alppiruusu olisi myös komea juuri noiden saniaisten ja kuunliljojen kaveriksi.
Ihania nuo sinun reunakivesi :)
Juu tuolta alhaalta tullaan etupihalle. Tuohon sokkeliin on tulossa vielä kunnollinen kivirae tai joku sellainen pinnoite
Seinän ja rehujen väliin ollaan jätetty tila kiville (ihme....). Jos tuolla alempana ei olisi kahta alppiruusua niin silloin olisi ollut ehdoton valinta juuri se. Tosiaan joku pikkupuu voisi olla tuohon sopiva! Tuivion haluaisin johonkin mutta kun se kasvaa niin julmetun isoksi
Kiitos vinkistä, tuota täytyy oikein ajatuksella miettiä ![]()
Siperianunikossa nätin värinen kukka

Valkoinen lilja kukkii, nimi jäänyt unohduksiin...

Kauniita pintoja, varsinkin ne rinteet) Mä olen sulatellut ajatusta että leikkaisin paria omaa tuijaani paremman muotoisiksi. Jotenkin vaan arveluttaa. Mutta kun oltiin Latviassa reissussa(kuvia vapaa sana osiossa, otsikon puutarhamatkailu,Latvia+Liettua alla), niin siellä oli surutta leikelty aidoiksia ja eri mallisiksi koristepuiksi puiksi tuijia ja ne olivat tosi hyväkuntoisia ja hyvän äköisiä! Jos meinaat enivei ottaa nuo tuijat pois ikkunan alta, niin voisithan eka kokeilla leikata niitä paremman mallisiksi? Silleen ne voi estää kasvamasta ikkunankin eteen. Ilmeisesti tuijat jopa tykkää leikkaamisesta ja kasvaa sitten tuuheammiksi??
Hyvä idea tuokin. Tuija on siitä kiva kun kestää leikkaamista. Voishan sitä yrittää. Jossain puutarhalehdessä oli ohjeita tuosta leikkaamisesta, spiraalinmuotoinen oli yksi erittäin jänskä ![]()
Ja tämmöistä kauneutta ihan naapurissa
Kuinkas lähellä Inki naapuri asustelee? ![]()
Heh, Karviassahan minä![]()
Terveisiä vaan sinne Karvian naapuriin ![]()
Tämä peikonpähkinä raasu sai häädön ja nököttää kottureissa. Viime talvi oli eka ilman suojausta ja se näkyy. Ja todella huono maa.... Saa uuden ja paremman paikan kunhan keksin mistä..

Tämä pääsi peikon jättämälle paikalle. Irlanninkataja. Juurelle istutan jotain pientä ja sievää. Rauniokilkan taimia on siirrettäväksi ruusujen alla.

Tarhakellokärhö `Arabella`yllätti kivalla kasvutavalla ja runsaalla nuppumäärällä. Aivan ihana kasvi, joka tulee maanpinnasta varmaan paremmin esiin kuin tukea ylöspäin kasvavana.

Jo kaksi sormivaleangervoa olen saanut paikalleen ja kaksi vielä odottaa. Istutin ne rinteen yläreunaan puolivarjon paikkaan. Oikealle puolelle menevät ne kaksi jonottajaa. Vähän siivoton tuo edusta mutta olen siistimisessä jo päässyt alkuun ![]()

Maanpeittoruusu `The fairy`

Yksittäinen kukka on pieni. Nuppuja ja kukkia tulee runsaasti kunhan pääsee vauhtiin.

Ai kun ihanaa tuo maanpeittoruusu:) Kerta kaikkiaan söpö!