Miinanköynnös, Quamoclit

Kylvin siemenet noin viikko sitten. Nyt ne ovat jo aika pitkiä ja honteloita. Pitäisi koulia uuteen multaan

. Kuin taajaan niitä voi istuttaa. Kasvi on minulle aivan outo ja uusi

Ompas sinulla miinanköynnöksiä Itse en ole koulinut vielä. Voiko istuttaa sirkkalehteen asti?

Huomioni kiinnittyi noihin mökinmummin Miinanköynnöksen lehtiin, kun itsellänikin on miinanköynnöstä kasvamassa ja lehdet ihan erimallisia! Enpä tiennytkään, että tätäkin on erilajeja.

No, minulla on sellaista kuin,ipomoea lobata. Sekin on kasvanut vauhdilla...eipä olisi vissiin vielä kannattanut laittaa! Ensimmäistä kertaa kokeilen kyseistä kesäköynnöstä, kuvissa näyttää ainakin kauniilta:)

Minulla on samanlaisia miinanköynnöksen taimia kuin mökinmummilla. Ihastuin niin siemenpussin kuvan kukkien punaiseen väriin... ja ajattelin kokeilla parvekkeellani tänä kesänä jotakin täysin uutta. kukkanen

Minulla noita taimia on vain 6 kpl. Kuvittelen - ei ole aikaisempaa kokemusta, eikä minkäänlaista tietoa miinanköynnön tavoista - että tuo määrä riittäisi yhteen isoon pyttyyn, jossa minulla viime kesänä kasvoi 6 kpl päivänpunaa.

Minäkin kasvattelen ensimmäistä kertaa miinanköynnöstä.Muutama päivä sitten kylvin ja nyt on noussut jo terhakoita taimia.

Mielenkiinnolla odotan minäkin milllainen on Miinanköynnös, taimeni akavat kasvattaa jo varsinaista lehdistöä.

Vaan mihin jäi kuva ?

Miinanköynnös kukkii nyt lasitetulla parvekkeellani

Tuota täytyy kylvää ens vuonna, onpas ihana! Mutta mistäs siemeniä?

AgriMarketista löysin siemenpussin keväällä. Ihastuin kuvaan. Kukasta en tiennyt aikaisemmin mitään.

Eksoottinen köynnös! Laitetaanpas nimi mieleen..

mökinmummi, sinulla on ihan toisennäköinen miinanköynnös kuin minulla kasvamassa. Omani ei toki kuki varmaan kuin loppukesästä, mutta pussin kuvakin on erilainen kuin sinulla oleva. Tämän takaa löytyy kuva ja teksti minun miinastani.  (tai siis siitä, joka oli pussin kuvassa). http://www.isoaidinkasvit.fi/kasvit/25/2532miinankoynnos.htm (Linkin teko oli liian mutkikasta)niin

Onkohan noita miinoja useampaa sorttia?

Mökinmummilla hieno köynnös ei vain pätkääkään ole sen näköinen kun perinteiset miinanköynnöksetoho ensikeväänä täytyy tuollaista etsiskellä.

Juu onpas outo Miinanköynnös. Ostin keväällä miinanköynnöksen taimen. Koska se kasvaa eteläpuolella, se tarvitsee hirveästi vettä. Lehdet on kauniin muotoiset, mutta pidän sitä muuten aika mitättömän näköisenä. Syksyllä pitäisi tuo väliaita uusia, ja ajattelin istuttaa siihen Klematista, jonka kukat olisivat näyttävämpiä. Kuva Miinanköynnöksestäni, kuva saattaa olla vähän epäselvä.

Minun miinanköynnökseni on samaa lajia kuin memulilla, tuo toinen näyttää vallan erikoiselta -ja ihanalta! Taitaa aurinko olla kuitenkin hyvä juttu, omani ovat enemmänkin puolivarjossa, eivätkä TODELLAKAAN ole lähelläkään kukkimista. Ai jaa, sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä taas tarvitsisin??

Tuo eksottinen miinanköynnös onkin punamiinanköynnös Quamoclit coccinea .

Minun Miinanköynnös kavaa jotenkin kituliaasti, hengissä on, mutta kuvittelin sen olevan jo tähän aikaan kesästä pitempi ja tuuheampi ja kukkiva. Jossain on jotain pielessävihainen

Pisti silmääni tuo miinanköynnös. Viime keväänä kyselin, tietääkö kukaan muorinköynnöstä. Sillä nimellä sain tuon tillimäisen köynnöksen taimia. Erään puutarhurin tilaamistaan siemenistä kasvattamia. Kuvassa siis vasemmalla. Siinä oli valkoisia kukkia. Minusta oli aika mitätön...

Miinanköynnöksen kukat lähempää. Lehdet ovat muodoltaan erikoiset. Luulin, ettei tämä kasva kovin nopeasti, mutta tikkaat ovat loppumassa kesken.

Mulla kasvaa tuo sama miinanköynnös parvekkeella, on muistaakseni nimeltään liuskamiinanköynnös, harmittaa oikeastaan kun ostin sen siemeniä, tuo toinen miina olisi paljon kauniimpi, tosin onhan tuossa ihan nätit lehdet, minulla vaan näyttää venyvän kovin hitaasti vaikka olen sitä lannoitellut ja yrittänyt vaikka mitä. Ensi vuonna mulla sitten kasvaa punamiinanköynnöstä, se on vissi se!