joo, rohtoaaloe taitaa olla. ainakin netin tuloksien mukaan samannäköinen on kuin rohtoaaloe. kiitos paljon!
Hei hei, odottakaas, kysyn heti perään että mikä on tämän aaloen laji, ja voiko käyttää rohtoaaloen tapaan?
Coocoksen palmusta sanoisin, että on hyvinkin kanarianpalmu, mutta koska valoa on Suomessa vähän, niin kasvu on aina venynyttä. Pikkutaimella lehdet tulee tuolleesti vähähaaraisina. Minä heivasin aikanaan oman rääpäleeni.
Nimittäin tämän jälkimmäisen olen ostanut lääkeaaloen nimellä (Aloe vera), mutta ei siis ole sama kuin tuo edellinen. Lehdet on paljon pitemmät, vaikka ovat samankokoisissa ruukuissa. Neste on kirkasta.
Minusta tuo ylempi vaikuttasi olevan Aloe arborescens, rohtoaaloe. Alempi on Aloe vera,
ok, mä olen vaan luullut että A.arborescens on sellainen matala, suipommat lehtimättäät.
Sain tämmöisen, mikähän se on?
Minusta se on joku muorinkukka, peperomia. Voisi olla nahkamuori, mutten ole varma.
En tiedä montako muorilajia on olemassa tuollaisella kasvutavalla, ei varmaan kovin monta.
Osaako kukaan tunnistaa?
oliskos kilpimuori?
Peperomia Jayde ?
Vai , Kilpipiilea,Pilea peperomioides ?
Kilpipiilealla on lähes pyöreät lehdet, kun taas silackan kasvin lehdet eivät mielestäni ole pyöreät
Mikä kasvi tämä on? Purkissa lukee monadenium rubellum, mutta se ei kerro minulle juuri mitään. Onko tälle suomalaisittain annettu nimeä? Hoito ohjeistakaan ei olisi haittaa, päin vastoin!
Google löysi ketjun Huonekasvit. net -sivustolta
Vapaa valinnasta sai kolme kasvia kympillä ja ostin sitten. Yksi noista on ilmeisesti jokin traakkipuu, koska tarrassa lukee dracaena. En kuitenkaan googlailemalla saanut selkoa, että mikä lajike on kyseessä ja miten sitä tulisi hoitaa.
Kasvi muistuttaa habitukseltaan vähän jukkapalmua. Varresta nousee kaksi “versoa” (? ei ole termit ehkä ihan hallussa). Lehdet ovat kokonaisuudessaan vihreät, eli ei mitään erivärisiä reunuksia tms. Varsi ei ole ruskea vaan vihreä ja muistuttaa paljon niitä “bambutikkuja” joita yhteen aikaa sai ostaa joka paikasta ja laittaa maljakkoon (Ikeasta taitaa niitä saada edelleen). Paksumpi tuo varsi tietysti on kuin ne bambutikut. Onko nuorella kasvilla tuo varsi aina vihreä vai onkohan tuo eri lajike kuin ruskeavartiset?
Olisiko jollakulla ideaa, mikä lajike tuo voisi olla ja miten sitä pitäisi hoitaa? (Valo, lannoitus, kastelu, millainen multa & millainen ruukku.) Voin kuvankin laittaa jahka saan aikaiseksi.
Ja tässä se kuva.
Olisikohan tuoksutraakkipuu, Dracaena fragrans?
Heksu höpöttää, ei tuo ole tuoksutraakki Tai siis ostittain höpöttää.Traakki son muttei tuoksu
Samannäköiset lehdet on mun traakkipuussa, nimeä en sille tiedä. Hyviä kasvatus ohjeita en osaa antaa, se on mulla niitä jotka hyvin kasvavat. Monet alut olen ottanut ja nytkin kasvaa kolmessa eri ruukussa. Multana mulla ihan tavallinen halpa kukkamulta ja altakasteluruukussa osa altakastelumultaa. Menee valoisassa ikkunan edessä ja taas kaukana ikkunastakin, vettä annan kun muistan. Ei näistä ohjeista paljoa apua ole. Kuukkeloimalla (traakkipuu) löytyy varmaan hyvät ohjeet.