Ei nii mut sen kukat tuoksuu, Jadeliila vaan ei ole saanut kukkimaan niin ei voi tietää ;p
Ok, eli ilmeisesti eri traakkipuilla ei sitten ole isoa eroa siinä miten tulisi hoitaa? Reunustraakkeja mulla onkin pari kappaletta. Vähän ovat tässä talvella päässeet huonoon kuntoon. Tuo isompi ja vanhempi kuivatti hirveän määrän lehtiä alaosasta. Vähän on onnettoman näköinen tuo pitkä ranka.
Katselin itse myös että jotkut kuvat tuoksutraakeista ovat aika saman näköisiä kuin tuo omani, mutta en tosiaan varmaa diagnoosia onnistunut tekemään. Jadeliila, miltä siis tuoksutraakki näyttää jos tuo omani ei ole sellainen?
Kaveri oli vailla tämän kasvin nimeä.
Itse epäilin joksikin muoriksi, mutta mikä mahtanee oikeasti olla?
Nahkamuori?
ja ne kukat tuoksuu tosi vahvasti, vain iltaisin.
Tietääkö joku tälle kuparilehdelle nimen
Mumimyy, tuo kasvikortisto antaa sille nimeksi Hohtokuparilehti…ainakin näyttää samalta.
Mikähän tuo pistokaskimpun kasvi mahtaa olla nimeltään? Emo ollut melko viileässä talven, ei saa paljon aurinkoa kesälläkään, iso kasvi ja nyt on viimeisen kuukauden kukkinut.
Hatiora?
Ennemmin Rhipsalis,korallikaktus.
Itselläni on samanlainen, nimeltään Hatiora salicornioides.
Hatiora salicornioides
Common Name(s): Drunkard’s Dream
Synonym(s): Rhipsalis salicornioides, Cactus salicornioides, Hariota salicornioides, Cactus lyratus, Hariota villigera, Rhiopsalis villigera, Hariota bambusoides, Rhipsalis bambusoides, Hatiora bambusoides, Hatiora cylindrica
Hatiora siis - kiitos nimestä! Onkohan tuo em. korallikaktus yleinen nimitys vai liekö tällä muuta suomalaista nimeä?
Nyt ymmärsin sentään mennä kaktussivuille. Hatiora “tulitikkukaktus”? ja joku Rhipsalis “korallikaktus”?
Mikä kasvi? Jotenkin tarttui mukaan Honkkarista, ja mitään nimiähän sen firman kasveissa ei ole
joku kuningas(rex)begonioista?
mai-lee, kiitos! Sehän se näyttää olevan.
Apua kaivataan! kun olen aloitteleva viherpeukalo eli mitkä ovat seuraavat huonekasvit nimeltään:
1.
1.
iso posliinikukka