Kiitos, sitä muorikin veikkasi.
Ja noitahan taitaakin olla miljoonia erilaisia, joten taitaa olla turha toivo löytää sille tarkkaa nimeä.
Tämä näyttäisi olevan vähän saman näköinen.
Kiitos, sitä muorikin veikkasi.
Ja noitahan taitaakin olla miljoonia erilaisia, joten taitaa olla turha toivo löytää sille tarkkaa nimeä.
Tämä näyttäisi olevan vähän saman näköinen.
Raakki, minulla samannäköinen ja olen siinä vakaassa uskossa, että se on Tradescantia fluminensis ‘Tricolor’. Pakkaa taantumaan vihreään muotoon - yritän karsia noita vihreitä versoja.
No minäpä taidan kanssa laittaa kukalle tuon nimen.
Ja minä kun ihan luulin, että nuo kukat oli laitettu poistoon värivikaisten lehtien kanssa. ;)
Yleensä en sekaannu sisäkukkiin, mutta kun noita sai ilmaiseksi ottaa mukaansa, niin ei voinut jättää tilaisuutta käyttämättä. :)
Onko tämä jokin peperomia / muorinkukka? (Lehtien koon määrittämisessä auttanee etualhaalle aseteltu kymmenen sentin kolikko...) Lehdet ovat nahkeat ja ihan hieman reunoistaan aaltoilevat.

Entä voisiko tämä anitalta Vietnamin tuliaisina saamani purppurainen olla jokin iresine / punalehti? Kasvaa hontelona höntsykkänä, kun talosta ei löydy tarpeeksi valoisaa ikkunaa hänelle.
Aika huono olen näissä viherkasveissa, mutta tuosta ekasta tulee mieleen jokin liisukka (Plectranthus). Muorinkukkakin se voi olla, mutta eikö niissä ole yleensä ehjä reuna lehdessä? Mukavaa nähdä sinua pitkästä aikaa.

Mun silmään tuo vaikuttais kasvilta joka on mulla akvaariossa Papukaijalehti ja nehän on myös maakasvaveja. 
No jokin liisukka tuo minun ensimmäinen taitaa todellakin olla. Kiitos, Pipu! Vaan papukaijalehdeksi en taida toistani nimetä. On elintavoiltaan ihan muuta kuin akvaariokasvi. Kaukoidästä poimittuna sille ei välttämättä löydykään nimeä meillä, mutta aina välillä mä yritän…
Minkä kasvin pistokas?otin yhdestä paikasta,juuret tässä jo on,näin koko kasvinki,tekee pitkiä oksia,ja lehdet on nukkaisia.huono kuva on,mutta webbikameralla ei saanut parempia kuvia.

Tuliköynnös
Kiitos tunnistuksesta!=)
Vai pikkuposliinikukka?
Voiko tästä tunnistaa mitään; Noin 120cm korkea kasvi, jolla on aivan vihreä , puumainen runko, jossa on harvakseltaan n. 2 cm pitkiä teräviä piikkejä. Lehdet ovat kuin arabiankahvilla, samanmuotoiset, nahkean oloiset, paksuhkot. Monta runkoa kasvaa “nipussa”, ei sidottu yhteen. Oksia on vain ylhäällä, niinkuin pensaassa. Huomenna saan laitettua ehkä kuvankin tänne. ![]()
Piikkikruunu ? (tais mennä ihan metsään)
Joo, sen vierellä, yllätys yllätys, asustaa ikivanha sellainen, jonka oksat sojottavat joka suuntaan.
Ja sen rungot, pitkät ja suorat, ovat yhtä vihreät kuin lehdetkin. Ja piikkejä on todella harvasti, ehkä 15 sentin välein.
Pistäppäs kuva sit kun pystyt =)
Totta kai! ![]()
Laiton tän jo tuonne "Mikä palmu?"- palstalle, mutta ei sitä taida kukaan lukea. Joten laitan kysymykseni tähän.
Sain tutulta siemenestä kasvatetut palmut, joita kissa on repinyt. Palmut ovat 4v ja kasvavat samassa purkissa.

Tässä molemmat palmut.

Ja tässä 1. palmun lehdistä lähikuvaa.

Ja tässä 2. palmun lehtiä. Sori, kun en osaa kääntää kuvia oikein päin.
Voisko olla kentianpalmu ?
Mikä calathea on kyseessä,eli on sukulainen nukkumaijalle ja matille,mutta tämä on jokin muu.Lehdet ovat todella erikoisen näköisiä,jotkut ovat keltaisia joissa vihreää,puoliksi vaaleanpuneinen ja puoliksi vihreä,sitten on kermanvalkoista ja vihreää yhdessä lehdessä,ihanan näköinen kyllä on:)