Tässä on kuva aiemmin kysymästäni kukkasesta. Huom. nuo lehtien varret on oudot, kaikissa sama juttu. Niistä piikeistä, saati rungoista tai koko kasvista, ei saanut mitään ymmärrettävää kuvaa aikaan.![]()
Ei ole, kuukkelin mukaan katsottuna. Monta runkoa, piikkejä, oksia ja lehtiä ei kasva kuin ylhäällä, eli runko on paljas.
Hierasepa lehteä sormien välissä ja haista - mille haisee?
Minun kasvini on tunnistettu nukkuleenaksi,stromanthe tricolor:)
Voimakas sitruunainen tuoksu. ![]()
eli se on sitruuna
No kiva kun tuli tunnistetuksi! Ehän mie kuukkelin avulla samanlaisia löytänyt ollenkaan. Mutta kiitoksia! ^^
Äiskä osti mulle tossa kesällä kukan, sanoi sen olevan tuoksuköynnös. Nyt se meinaa kukkia, ja sieltä on ilmeisesti tulossa liloja kukkia, eikös tuoksuköynnöksessä ole valkoiset![]()
Eli, mikä on hän?
Soihtuköynnös?
Heksun kannalla,(liloja kukkia?)…Mun punaisella on kyllä just samanlaiset lehdet!
NO ne nuput on ainakin ihan liloja… koitan saaha lähikuvaa niistä.
Onko ne alkukukat liiloja? punasethan tulee sit niiden sisältä
Muoks. alkukukat
( on siinäkin sana )
Tämmösiä pikku nuppusia
pikkusoihtuköynnös, arvasin että miljajohanna tarkottaa nuita alkukukkia, nuiden sisältä tulee sit vielä punaiset pääkukat =)
Soihtari, veikkaan edelleen ja hirmu söpöt kukat. Olkoon sitten alku- tai loppukukat ![]()
Kiitoksia selvennyksestä
Tuo asustaa tuon kuopuksen huoneessa, ja tänään kastelukierroksella huomasin nuo "alkukukat", tai mitkä lienee
Vähän ihmetytti, että kuinkas hää nyt tähän aikaan vuodesta alkaa kukkimaan.
Aha!-Ainakin selvisi,ettei ole mun soihtari, siinä on alkuun vihreät torvet!
Miljajohanna, minunkin pikkusoihtuköynnökseni kukkii yleensä tähän aikaan. Keväällä sitten uudestaan.

tällä ei ollut nimilappua enkä ees älynnyt kysyä myyjältäkään.tunnistaisko joku mikä kasvi olis kyseessä.ihastuin noihin kirjaviin lehtiin.
Tuossa se on kielenpäällä mutkun ei tuu ulos