Nyt minun siinä kirjavalehtisessä kärhössä on kukan nuppu osaako joku sano mikä mahtaa olla vai onko pelkkä muutaatio
Tätä kärhöä ihmetelin viime vuonna siemenkasvatuksen tulos pitäsi olla kiinankärhö ulkona ollut läpi talven
Eikös tuo kiinalaisen nupulta näytä? Valkoiselta?! :o
Ostin tämän kärhön Türin kukkamarkkinoilta. Alppikärhö kaiketi on, mutta minkä niminen?
Muutama täältä vaikuttaa saman oloiselta.
Olisiko Markham´s pink?
Tässäensimmäinen kärhöistä kukassa ja ihan salaa.Illalla huomasin kun pihalla hipsin ihailemassa päivän aikaan saannoksia ja tämä loisti kuin pieni kuu perennapenkin reunassa. Sulkee terälehtiään hieman yöksi ja aamulla oli taas täysin auki. Kukintaa jo hieman maisteltu joko koiran tai ötökän toimesta…Kuka hän on en muista kun lappu kadonnut valkoinen iso kukka ja vihertävä raita keskellä terälehteä…
Floora, siirsin viestisi tänne tunnistusketjuun.
Kaunis on kärhösi kukka
Onpa tosiaan kaunis enkä muista aikaisemmin nähneeni vihreällä raidalla varustettua valkeaa aikaista isokukkaista kärhöä… Tein haun Clematis on the Webin sivulla, hakukriteerinä aikainen isokukkainen, valkeat terälehdet ja purppuran väriset heteet(?), tässä tulos.
Roogoja, Snow Queen, Miss Bateman, Fair Rosamond ja Yusuzumi tuossa muutama kaksi viimeisintä on aika liki
Minäpä oon hyvä ainakin yhessä asiassa. Nimittäin kasvien nimien hukkaamisessa. No kärhö tämä on , sen tiijän ihan varmasti.
Viime vuonna Kivistikiltä ostettu huvi avasi ensimmäisen kukkansa eilen. Väri on aivan ihanan samettisen tummanpunainen.
Voisiko jantalla olla kiinankärhö?
Tangutica - Helios? Radar Love?
Ka, suattaapa olla tuo Tangutica Helios. Kiitos vastauksesta. Tässä vielä toisesta kulumasta kuva.
Tekköö isot siemenhahtuvapallerot. Mitä nehi sitten lie oikeelta nimeltään. Vain ymmärtänettä mitä tarkotan.
Aah tuo Helios on nätti.
Floora kuule, mulla on kärhö, jonka kukkaa olen odottanut kolme-neljä vuotta, "madame le coultre", noh hän aukaisi mulle juuri kukan, ja kas, eipä ollut kullankeltaista keskustaa. Epäilen että mulla on sama kuin sulla ja kovasti se näyttäisi miss batemannilta =) Keskusta on punertava ja nuoressa kukassa on vihreät raidat.
Minkähän niminen tämä kärhö mahtaisi olla? Ostin vuosi sitten jostain Multasormen halparekistä nipun erilaisa, eikä tämä ainakaan vuosi sitten vielä kukkinut.
Mä äänestän Hagley Hybridiä!
Mulla Hagley Hybrid näyttäisi samalta, olisikohan se?
Muoks. merlin ehtikin jo ehdottamaan, mun vasta kirjoitellessa
Tein muuten haun terälehden (tepal color = mauve) ja heteiden (anther = purple) värillä Clematis on the Webissä ja sitten rajasin joukoksi (group) myöhäiset isokukkaiset. Tuloksena vain kolme vaihtoehtoa, tästä voi kurkata.
Kiitoksia Merlin ja Pisamakello, nimeän hänet sitten hagley hybridiksi. Hassuinta on, että vuosi sitten siinä kukki joku valkokukkainen , kovasti kaunis, jollaista ei pitänyt ollakaan siinä nipussa.
Tässä vielä se valkoinen, joka kukkikin jo toukokuussa vuosi sitten ja jonkalaista ei pitänyt olla. Tänä vuonna ei tätä ole näkynyt, ainakaan vielä.