Mikäs hän? Malva/malvikki? Ihan oon kylvänyt itse, mutta unohdin jo mitä. Kiva väri.
Entäs hän. Siemenet on talven siemenkirjeestä. Perenna vai yksivuotinen? Kellertävät torvikukat, pehmeän nukkaiset lehdet.
Ritarinkannuksia kun hävitin pois niin sieltä vierestä löyty tällainen alku. Mikä ihme lähtee tähän aikaan kasvuun, ei hajuakaan mikä voisi olla. Ei kai nyt mitään ailakkia sentään?
Tälläisen olen ostanut (tai ehkä sipuleista kasvattanut), eikä mitään muistikuvaa nimestä. Korkeus noin 80cm, nykyisellä kasvupaikallaan puolivarjossa jossa se näyttää pärjäävän. Mikä lienee?
Edit: Hetkinen, tämä menikin väärälle osastolle? Tuskin on luonnonkasvi, ei ollut tarkoitus pistää tänne.
Liatra klasnatá ehkä. Eli Noropunatähkä.
Keräsin viime kesänä nolaanan ja tän toisen sinisenä kukkivan siemeniä. Molempien siemenet ovat aika lailla samannäköisiä särmikkäitä mollukoita. Mikähän tuo osittain pystykasvuinen kukka onkaan?
Kiitos Rapunzel. Neidonkieli, Echium vulgare se varmaan on. Kasvi on juurikin kuvauksenmukainen, sellainen hiekkapaperipintainen rungoltaan. Muistelin “kielijotain” jo aiemmin, mutta kukkani eivät ole lainkaan noin pystykasvuisia kuin Luontoportti antaa kuvissa ymmärtää.
Onkos tääkin neidonkieli? Viime kesänä oli vain ruusuke ja nyt kukki korkeana. Ruusukkeesta tuli useita haaroja.
Mikä tämä herttanen kesäkukka?Pussin oon hävittänny
Tänks Jade
Kesänlapsi,joo
Vink. silkkikukan siemeniä on keväisin joka maitokaupassa, ittekin harrastan joka vuosi, helppo ja hauska loppukesän kukkija.
Kaverin puolesta kyselen. Mikäköhän kukkiva tää on?
Kiitos vinkistä koison suhteen. Luontoportti kertoo tuon olevan punakoiso. Tää kasvaa satavuotiaalla pihalla Tampereen Tahmelassa.
Minunkin tossa kuvassa on pepinon koisokukat. Niin ja munakoisokin tekee tuolloiset kukat.
No , joku malvahan tämä mutta mikä ? Siksi vaan kyselen , että kannattaako laittaa maahan uudestaan vai onko yksivuotinen ?
Kylvin joitakin pussin loppuja kesken kesän ja tämä ei ehtinyt ulkona kukkimaan !
Minusta tuo näyttää yksivuotiselta versiolta.
Mikäs tämä nyt sitten on ? Katsoin , että harmaamalvikki mutta lehdet ei täsmää , kasvaa lähellä kukka penkkiä umpipuskassa .
On mulla joskus ollut malvikkia mutta ei lähelläkään tuota !
Olisiko myskimalva?
Lehtikaalikylvökseni eivät tänä kesänä tuottaneet lainkaan tulosta. Siemenet olivat toki jo parhaat päivänsä nähneitä. Nyt kylvöruukusta on noussut kaksi kumman näköistä tainta. Toinen tuossa ihan etualalla. Korkeutta vasta pari kolme senttiä. Mitäköhän nuo ovat?
Varjon vauvalasta pääsi täyteen valoon yksi köynnös? Kuvittelin tätä aluksi köynnösukonhatuksi, mutteivat nuo lehdet täsmääkään mallikuviin. Pisimmällä haaralla on pituutta 30 sentin verran ja lehtien alapuoli on hopeaan vivahtava.