Mikä kasvi/kukka tämä on?

peeäs, miten tuo muokkaus juttu on nykysi ihan p:stä

OT: Joo, eikä Safari-selaimella voi edelleen lainata lainkaan tekstiä, koska oma kirjoitukseni menisi aina aiemman kirjoittajan “laatikkoon”. Samaten muokkaus ei tallennu, ellen tee tekstiin selkeää muutosta kuten rivinvaihto ja muokkaus sille riville. Omassa tekstissäni saatatte aika ajoin huomata ylimääräisen pisteen juuri tämän vuoksi. Foorumi ei muutoin tallenna muutoksia lainkaan.

Kiitos @raya tunnistusavustasi. Tuo taitaa tosiaan olla mantsuriankärhö. Kävin äsken vertaamassa purkkia maassa kasvavan kärkön kanssa. Lehdet sijaitsevat samaan tapaan pareittain ja alapuolen väri on harmahtava sekä lehden suonitus yhteneväinen. Kun katsoin tarkemmin taimipurkkiani niin, siinä onkin kolme mullasta erikseen nousevaa köynnöstä. Tää taitaa olla se mun kahden vuoden takainen kärhö, jonka nostin maasta toukokuun lopulla “kuolleena”, mutta se olikin juuresta vielä hengissä ja vain hidas varjoisella paikalla. En muista tuon viime vuotista kasvua lainkaan. 

Nuo mun ekat tunnistettavat taitavat olla siemenestä kylväytyneitä villiviinejä. Ruukku talvehti multineen villiviiniä lähellä.

Mitähän otin maljakkoon kasvulaatikosta avautumaan? Ei ehtinyt kukkia ulkona. Ei tuoksu, maistu eikä tunnu lehdet näppiin miltään.

Mikäs " ananas" tämä on?

Ei hätää, löysin jo nimen.

Pepinon kasvi on taskuruoho. Meillä tämä päätyi vähän korkemmalle hyllylle, niin lehtien alapinnan väri pääsee hyvin esille. 

Muistaakseni Taskujuoru.

Kauan aikaa sitten kun oli opiskelija, niin koulusta varastin purppuralehtijuorusta poikasen ja sehän kasvoi nopeasti. Sekin kuuluu samaan perheeseen.

Juu, sehän se onkin. Muistin sentään alun oikein :roll_eyes:

Mikä kukka, mielestäni joku esikko mutta mikä. Siinä violetit kukat, korkeus noin 14 senttiä kuivassa paikassa

Mikä mun kukkapenkkiin on pesiytynyt? Revinkö äkkiä pois. Joku pirun kellokasviko?

Entäs tää? Tän mä oon istuttanut, mutten muista mikä🤔

Kertokaas minua viisaammat ihmiset mikä se on tämä ihmetys mistä kaveri on mulle kuvan laittanu

Näyttäs joltaki liljalta?

Piha-alueen reunassa kukkii tällä hetkellä kivan näköinen keltakukkainen kasvi. Kukasta tulee mieleen jollain tavalla herne. Korkeus muutama kymmenen senttiä. Oletan että se on luonnonkasvi, mutta mikä ?

Kiitos Kurppa, googlasin ja sehän se taitaa olla :slight_smile:
Vieressä kasvaa myös vuorikaunokkia. Ne on alueella jonka viereen oon viime vuonna tehnyt istutuspaikan jossa on kuunliljaa, sinivaleunikkoja ja puistoatsaleat.

Siis vuorirevonpapu on vihoviimenen keksintö, miulla on tälläkin hetkellä kymmeniä neliöitä mustan muovin peitossa sen takia että sitä vähänkään sais hengiltä. Aivan kauhee kasvi sanon minä.

En ole miekään sitä uskaltanut pihaan ottaa.

Katsoin ensin että ompa tummanpunainen maitohorsma, mutta olikin jotain muuta. Mikähän on?

Siivoilin aidan vierusta, tämmöinen kasvoi siellä, kaivoin pois. Mikähän on?

Tyhjensin viimevuotisia kylvöpurkkeja. Löytyi tämmöinen kasvamassa yhdessä purkissa, mikähän on?