Mikä kasvi tämä on?

PanuH:n eka kellokukka on ukonkello, leviää mahtavasti siemenistä,joten kannattaa katkaista kukkinut oksa, jos ei halua saada ‘paljonkellokukkia’,mutta kaunis ukonkello on, vaikka niitä olisi kuinka paljon.

Kasuariina sanoikin muut,joista olen samaa mieltä :wink:

Tatar näyttäisi olevan KATKERATATAR.

Kirjoitin viestin ensin väärään ketjuun:)

Mikä kasvi vois olla: Lehdet kuin saniaisella (siis huonekasvilla). Lehtiruusuke. Kukista ei enää saanut selvää, ruskettuneet, sade litistänyt, mutta ne kasvoi pitkin vartta. Kukkavarret tanakat, lähtee suoraan kasvin keskeltä lehtiruusukkeesta. Ajattelin, että jos olis tuonut kotiin, mutta epäilen, ettei menestyisi meidän tontilla kun ei ole kosteikkoa. Kasvoi siis järven rannalla. Oli ihan yksittäinen kasvi. Saisko tästä kuvauksesta mitään käsitystä? Ei ollut kameraa paikalla.

Morsinko, kokeile kaarlenvaltikkaa tai luhtakuusiota tai niiden sukulaisia, ovat ainakin kosteikkojen kasveja ja lehdet saniaisen tyyppisiä.

Kiitos kiurunkannus, oli kaarlenvaltikka:)

Morsinko, arvaa mistä löytyisi pieniä kaarlenvaltikan taimia ; ) .

Tässä linkki:

http://sakari.kuvat.fi/kuvat/Kanariansaarten-luonto/E1180223.jpg

Oxooxo, kysymyksesi on nyt täällä.

Mä veikkaan jonkin sortin tyräkkiä, Euphorbia, ja siirrän tämän jonnekin jo olemassa olevan otsikon alle. Jos sopivan löydän... Eli siirsin, mutta jotenkin tuntuu hassulta laittaa Epsanjan luonnonkasvitkysymys tänne.

Kasvaa ison kiven juurella. korkeus 50cm.

Onko ukonhattu

Tai joku kiurunkannus?

Jalokiurunkannus?

Voisi olla jalokiurunkannus. Kiitos tunnistusavusta.

On se tuo jalokiurunkannus, kun kuvassa olin näkevinäni keltaiset kukatkin . Kukkii parhaillaan ainakin täälläpäin Suomea jo.

Luulin että tämä kasvi oli yksi pihamme miljoonista valkovuokoista, kunnes se avasi tämmöisen kukan. Ovathan nuo lehdetkin vähän erilaiset.

Lähikuva kukasta

Mikähän tämä mahtaa olla?

(Kevät/pysty)kiurunkannus.

Niinpäs näyttää olevan, kiitos!

Onkohan tämä "vaarallinen" rikka vai yhtä "vaarallinen" perenna, eli vuohenkello, peurankello tai joku vastaava. On oudon vihreä ainakin vuohenkelloksi??

Tämä on salamatkustaja Etelä-Suomesta

Vuohenkello ei ainakaan ole. Voisko olla peuran?

Hmm.. mikäköhän tämä on, vai onko mikään?