Mikä kasvi tämä on?

1. Cerinthe sp.

Lisäys ja korjaus: 2. Cerinthe retorta ja 6. Orlaya grandiflora

Mikä kasvi tämä onkaan? Oon varmaan joskus tiennyt, mutta unohtanut. Jotain tuttua:) Netistäkään en vielä löytänyt. Sen varsi on punainen ja aika kova (vähän varpumainen)  

Näyttää ihan pajun taimelta hymy

Voisko pajuntaimi olla noin hentoinen, no voihan se pienenä. Varmaan onkin se:) Jos on ihan vaikka siementaimi? En ole sen kehitystä koskaan paljoisin seurannut:) Kiitos Miikos.

En mene vannomaan sitä pajun taimeksi mutta hyvin paljon tuon näköisiä pikkuisia on tänäänkin tullut penkeistä nypittyä :wink:

Mulla kasvaa pihalla sekä luumuja että kriikunoita, jotka tekevät juurienmyötäisesti uusia puita. Voisi punaisine "runkoineen" olla jompi kumpi niistäkin.

Kyllä minä kallistun tuon Miikosin ehdottaman pajuntaimen kannalle. Tää on nyt vähän niin kuin aikoinaan amerikanhorsman kanssa:D Hyvä jotten ole istuttanut sitä jo johonkin “kivaan” paikkaan:D

Se varpukasvi jota hain muistilokeroista on juolukka. Eikä tuo nyt ole kuitenkaan sellainen. Juolukan lehdet onkin harmaammat.

Joo, et oo ainoa joka on mennyt vipuun amerikanhorsman kauniin ruusukkeen kanssa =D

Nyt ei ole tähän hätään vielä kuvaa, mutta kerron sanallisesti ja katsotaan, jos joku osaa kasvini tunnistaa.

Tien varrella nurmikon seassa kasvaa hyvin matalaa keltakukkaista kasvia. Kukat muistuttavat metsämansikan tai vielä enemmän rönsyansikan kukkaa, mutta ovat hyvin matalia eli ei pitkän varren päässä. Lehdet ovat hapsuiset ja niin ikään maanmyötäisiä.

Jos tästä nyt ei mitään tule, niin täytyy kaivaa kuvaa näytille. =)

Ketohanhikki?

Puutarha.net - Ketohanhikki - Argentina anserina - gåsört

Hei taas!

Pihalla kasvaa pari ihmettelyn aihetta eikä hajuakaan mitä ne ovat. Toivottavasti joku teistä osaisi taas auttaa. Ekaksi tällainen pieni maata myöten nurmikon seassa kasvava rikka, mutta mikähän mahtaa olla?

Toinen on joku, joka kukkii, mutta istuttanut sitä en ole, enkä ole aiemmin huomannut sitä pihalla kasvavan. Olen voinut aikasemmin kyllä nyppäisitä heinänä pois, kun on tuollainen heinämäinen. Tässä kuva:

Kiitos, jos joku osaa auttaa.

Kakkonen on pukinparta. Ykkönen voisi ehkä olla niittyhumala.

Ketohanhikkihan se. Kiitoksia Kassikäpp ja kuutamo. Ihailin tuota pientä ja sitkeän näköistä kasvia ja mietin, pilaisiko se nurmikon, jos sitä nurtsille istuttaisi?

Riippuu siitä mitä kukakin käsittää “pilaamisella”. Viime vai toissa vuonnakohan oli kun ketohanhikki mun pihallani oli hienon hopeanvärinen paahteessa. Sitten satoi vettä ja siitä tuli vihreä. Ja nyt se mielestäni pilaa jotakuinkin mitä vaan. Vaikkakin tiedän, että minun pitäisi oikeastaan ottaa siitä kiinni ja istuttaa sitä siihen missä nurtsi ei kestä. Saiskohan sitä vaikka punaisilla kukilla?

Juu, olisihan se tietysti hienompi punaisilla kukilla. =)

Joku ihan tavallinen, en saa millään nimeä nyt mieleen....

Kasvaa pusikon reunassa melko varjossa.

Taisin löytää itse vastauksen. Luulen, että kyseessä on lehtotähtimö (Stellaria nemorum).

Muoks, aika kaunis puska mielestäni. Menestyisiköhän jos laitaisi johonkin kukkapenkkiin…