Mikä kasvi tämä on?

Mulla kasvaa tuota rodojen yms. kanssa suht kosteassa ja varjossa. En oo raaskinut kitkeä kaikkia pois :slight_smile: On sellanen pieni sievä.

No ihan taatusti menestyy, lisääntyy ja täyttää maan :slight_smile:

Hei, osaisiko joku kertoa nimet näille kasveille. Ne löytyivät juhannuksena mökin pihalta Mäntyharjulta. Ennen en ole niitä siellä ennen tavannut. Tulipa alemmasta huono kuva kukasta, mutta kukat ovat nupulla pieniä palloj, osa valkoisia ja osa punertavia.

Alimmainen on joku talvikki.

Ylempi olisi tähtitalvikki ja alempi sitten ehkä pikkutalvikki.

Kiitos tiedoista!

olen kuin pahakakara,en millään malttaisi odottaa kukkia tähänohosiemenet varastin ja ne kulki laukussa parivuotta,viime keväänä kylvin maahan. Korkeus on nyt n. 100 cm. ensin nuppuja

koko puska

Viimme kesänä kukkapenkkiin ilmestyi tämmöinen. Ei kukkinut silloin, enkä tiennyt mikä on. Talven yli oli valeistutettuna ruukussa. Mikähän tämä siis olisi? Luulen, että jokin luonnonkasvi.

Moonlightilla näyttäis olevan orvontädyke.

Moonlightin kukka taitaa olla samainen orvontädyke, mitä eilen täällä arvailtiin.

Noniin… lähdetäänpä arvuuttelemaan luonnonkukkaa t.m.s. (voi hyvin olla joku marjakin mitä en ole nähnyt kukkivana koska vähän olen tosi tähän aikaan vuodesta liikkunut sillä silmällä ympäri Suomen luontoa) mitä olen täällä reissulla bongannut nyt Oulusta luonnossa ja sitten myös Puolangalla luonnosta. Eli on tummanpinkinvärinen kukka mitä nyt kukkii. Lehdet kuin mansikalla (kolmilehdykäiset, sahalaitaiset Mielestäni kuitenkin yhdessä lehtivarressa oli myös osassa enemmän kuin yksi näitä kolmen lehdykänryppäitä… tai sitten olen nähnyt harhoja) ja korkeutta se 10-15 cm. Kukka kuin mansikan mutta tummanpinkki ja kasvaa metsissä/lehdoissa/niityillä… Kuvaa ei ole, kun kamerassa on ollut vähän nihkeästi muistia tällä reissulla, eikä tietokonekaapeli ole tullut mukaan.

Mesimarja, lillukka?

Suuret kiitokset tiedosta!

Eikö kukaan tunnista tuota mun “rehua”?

Jokin kellokukka kenties?

Minä veikkaan, että kuutamon kukka on iltahelokki.

Kiitos Raakki!

Kuutamo, älä anna sen siementää.

Pikkupallerolla jotain hanhikkia/rätvänää?