Kiitos suokukka , nyt olikin helppo löytää. Sirokannusruoho ‘Fantasista White’ näyttäisi olevan. Mukava bonus siementen joukossa. Tuoksuu kyllä hyvältä.
Kannaksi minäkin veikkaisin
Hei, Olen täysin ulalla. En ymmärrä yhtään tätä uutta systeemiä ja pelkään munaavani pahan kerran. Anteeksi jo valmiiksi. Minulla olisi taas yksi kasvi, jonka nimen haluaisin tietää, mutten osaa mihinkään kysymystäni ja kuvaa osoittaa. Onko mahdollista sellaista vielä kysyä? Neuvotko minua? Kiitoksia paljon.
Marja, onko kyse luonnonkasvin tunnistamisesta? Jos, olet oikealla alueella (luonnonkasvit) ja oikeassa ketjussakin (mikä kasvi).
Jos on kyse perennasta, mene perennat-alueelle, siellä Tunnistus-alueelle ja valitse sieltä ketju johon viestisi laitat.
Kesäkukilla on oma tunnistus-alueensa, niin myös puilla, pensailla jne.
Jollakin amppelikukkien seassa tällaisia lehtiä, jossa ei kukkia vielä näy. Osaisko kukaan sanoa mikä kukka ois kysymyksessä?
Joku ehdotti jo suikeroalpia, olisikohan se?
Kyllä en osaa Suokukalle vastata, mutta kun osui ketju sopivasti kohdalle, niin laitan pari kysymystä itsekin. Tämä oletettavasti luonnonkasvi kasvaa sinnikkäästi istutusalueen kivireunuksen alta:
Ja tämän eksoottisen näköisen pienokaisen (tuo isompi kirjava lehti) olen vuosia sitten ihan itse pentin siemenestä kasvattanut ja sittemmin ainakin kertaalleen saanut pentistä sille nimen. Se ei kasva eikä kuole, mutta mahtoiko olla joku varjon kasvi?
Ylimmässä kuvassa voisi olla mustakonnanmarja… En ole ihan varma.
Joku konnanmarja kuitenkin.
Mustakonnanmarjaa kasvaa täälläkin luonnossa.
Tuossa linkissä on niin hengästyttävän tarkka tunnistuskaava, jotta varmaan varmistuu. Jos jaksaa edes loppuun asti lukea saati kasvia tutkia…
Tuo kirjavalehtinen lienee Himalajan jalkalehti.
Tämä on todennäköisesti luonnonvarainen suokukka (Andromeda polifolia)
Sohvakukka, kukkiiko tuo just nyt? Minun silmään näyttää kellokanervalta ja Norjan vuoristot tulee mieleen.
Kanervalta minustakin näyttää.
Mun kukassa(eli suokukassa) on nuokkuvat pallomaiset kukat.
Minulla on virosta tuotua kanervaa, joka kukkii just aikaisin keväällä, ei niin kuin muut kanervat syksyisin.
Ei mielestni kuki vielä. Se on vapaa-ajan tontilla, en ole käynyt vähään katsomassa mitä siellä on.